بسته اخبار شامگاه بیست‌وششم شهریور ایسنا

حکم تازه دانشجویان اخراجی و تعلیقی/شرط پزشکیان برای مذاکره/ پاسخ به اتهامی علیه ایران

حکم تازه برای دانشجویان اخراجی و تعلیقی، شرط رئیس‌جمهوری برای مذاکره، تصمیم‌گیری دولت برای مدیریت فضای مجازی، اعلام نرخ خرید تضمینی گندم و پاسخ به طرح یک اتهام علیه ایران از مهمترین اخبار شامگاه بیست‌وششم شهریور ایسنا است.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه، بیست‌وششم شهریور اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

تاکید دولت بر تامین معیشت مردم

سیاسی - مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، پس از برگزاری نخستین نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مردم باید تکریم شوند، همه تلاشمان را برای احقاق حقوق آنها به کار می‌گیریم و مقابل هر آنچه آنها را اذیت کند می‌ایستیم، برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم و خود را موظف به تامین زندگی آنها می‌دانیم.

او تاکید کرد: همچنان که در راستای منافع ملت عزیزمان با هر کشوری که به مردم ما احترام بگذارد، حقوق آنها را به رسمیت بشناسد و از موضع رفع اختلافات و عمل به تعهدات وارد شود، مذاکره می‌کنیم.

موضع عراقچی درباره اتهام ارسال سلاح از ایران به یمن

جهان - عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره، گفت: متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن، توهینی به مردم یمن است زیرا این کشور خود دارای فناوری است و می تواند زرادخانه نظامی خود را تقویت کند.

وی افزود: یمن اراده دارد و خودش تصمیم می‌گیرد و از سلاح‌های خود به نحوی که صلاح می‌داند، استفاده می‌کند.

پاسخ به شهادت هنیه قطعی است اما اعلام نمی‌شود

 امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ام‌جی» چین به واکنش قطعی ایران به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، اشاره کرد و گفت: «واکنش به شهید شدن اسماعیل هنیه قطعی است، اما این دفعه، اعلام نمی‌شود. پس از شهادت هنیه، از غرب آمریکا بیش از ده‌ها پیام آمده و خواستار عدم واکنش ایران شده‌اند اما، جواب شهید کردن هنیه قطعی است، اما زمان آن کاملا در اختیار ما خواهد بود.»

وی تاکید کرد: «این جواب باید با تدبیر و حکیمانه باشد.»

پاسخ ایران به ادعای همکاری هسته‌ای مخفیانه ایران و روسیه

سفارت ایران در لندن در پاسخ به ادعاهای مطرح شده روزنامه گاردین مبنی بر همکاری هسته‌ای مخفیانه ایران و روسیه اعلام کرد: «کلیدواژه‌ها روشن‌اند؛ ترس، بمب هسته‌ای و همکاری مخفیانه هسته‌ای! اینها برای گمراه‌سازی عمومی است.»

برنامه‌ریزی دولت برای اصلاح شیوه مدیریت فضای مجازی 

اقتصادی - ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «همانطور که رئیس‌جمهور محترم در اولین کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند، دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط هست.»

اعلام نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی 

جلسه شورای قیمت‌گذاری گندم برگزار شد و بر اساس مصوباتش، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده در ازای هر کیلوگرم ۲۰۵ هزار ریال معادل با ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت ۳۲ کالای اساسی دیگر نیز بر اساس آن طی هفته‌های آتی مشخص و اعلام خواهد شد.

رضا حاجی‌پور - عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی - درباره نتیجه این جلسه، گفت: بعضی از دانه‌های روغنی که امروز مطرح شدند، قیمتشان مشخص شد و بر این اساس کلزا ۴۱ هزار تومان قیمت، سویا ۴۳ هزار تومان، آفتابگردان ۳۶ هزار تومان، کاملینا نیز که جزو دانه‌های روغنی است ۳۶ هزارتومان، جو ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شدند. 

بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیقی به کلاس‌های درس 

دانشگاه - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از بازگشت تمامی دانشجویان اخراجی یا تعلیقی علوم پزشکی به کلاس های درس از مهر ماه جاری خبر داد و گفت: این دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود تحصیل خود را شروع خواهند کرد.

مسعود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به درخواست های مکرر دانشجویان و تاکید رییس جمهور برای بررسی مجدد احکام انضباطی دانشجویان دارای پرونده، تمامی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دارای اخکام انضباطی (تعلیقی یا اخراجی) از مهر ماه جاری می‌توانند در کلاس‌های درس بشینند.

وی یادآور شد: پرونده‌های دانشجویان دارای احکام تعلیقی و اخراجی در فرصت مناسب مجدد مورد بررسی قرار خواهند گرفت و این دانشجویان قبل از بررسی مجدد این پرونده‌ها می‌توانند به دانشگاه‌ها برگردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403062717048
  • خبرنگار : 71533