در جشن بزرگ هفته وحدت در تالش؛

وحدت و برادری از مهمترین ثمرات اسلام ناب محمدی(ص) است

امام جمعه تالش گفت: تالش با دارا بودن دو مذهب شیعه و اهل سنت، نماد برادری و انسجام بین مسلمین بوده و همین وحدت از مهمترین ثمرات اسلام ناب محمدی(ص) است.

همزمان با آغاز هفته وحدت، جشن بزرگ وحدت با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، اعضای شورای تأمین، علماء و روحانیون اهل سنت و شیعه و مردم بخش اسالم امروز، ۲۶ شهریورماه در مسجد فاروق اعظم این شهر برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت، انسجام و همدلی بین اهل سنت و شیعه را از مهمترین ثمرات دین اسلام دانست و اظهار کرد: دین اسلام دین برادری و همدلی است، لذا نبی مکرم اسلام(ص) بارها بر لزوم انسجام و اتحاد تأکید داشتند، شهرستان تالش نیز به سبب دارا بودن دو مذهب اسلامی اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگر جلوه‌ای درخشان از وحدت و همدلی را به ارمغان آورده آمد و همین امر از مهمترین ثمرات اسلام ناب محمدی(ص) است. 

امام جمعه تالش در ادامه وحدت بین مسلمین را عامل اصلی نابودی توطئه دشمنان اسلام دانست و افزود: دشمنان اسلام چشم دیدن این وحدت و همدلی و برادری را ندارند و همواره با توطئه‌های شیطانی خود قصد تفرقه اندازی بین مسلمین را دارند اما آنها باید بدانند مردمان ولایتمدار اهل سنت و شیعه با اتحاد و انسجامی که دارند، هرگز اجازه نمی‌دهند نقشه‌های شوم آنها تحقق یابد بلکه اسلام روز به روز قوی تر خواهد شد. 

حجت الاسلام نورزاد، تالش را مهد وحدت بین مسلمین خواند و گفت: شهرستان تالش به عنوان یکی از مناطق دارای دو مذهب شیعه و اهل سنت همواره جایگاهی والا در کشور در بحث انسجام و وحدت داشته لذا همین موضوع تالش را نماد وحدت و همدلی در کشور کرده است.

وی گفت: تالش ۲۸۶ شهید در دفاع مقدس تقویم نظام و انقلاب کرده است و از این شهدا، تعداد ۶۲ شهید والامقام از اهل سنت بودند که همین امر نمایانگر انسجام و وحدت میان مردمان ولایتمدار و شریف تالش است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مولودی خوانی سنتی و دف نوازی ویژه سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت نیز به اجرا درآمد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062616943
  • خبرنگار : 50974