مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد

انجام بیش از ۳۴ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای ۳۴ هزار و ۴۲۹ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در شش ماه امسال در استان خبر داد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی لرستان در راستای طرح‌های توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برای کنترل رسوب فرسایش خاک، روان آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، احیای قنوات چشمه‌ها، مدیریت پایدار منابع آبی، حفظ آب و خاک، احیای حوزه‌ها با مشارکت مردم و ذی‌نفعان در حوضه‌های آبخیزداری مقابله با تهدیدات (خشکسالی و ترسالی) و معضلات اجتماعی، همچنین توانمندسازی حوزه‌نشینان در جنگل و مرتع اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: برای انجام عملیات آبخیزداری در ۷۳ هزار هکتار اعتباری معادل ۱۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

او بیان کرد: با وجود برخی مشکلات از جمله تخصیص نیافتن اعتبار لازم، کافی و به‌موقع برای انجام مطالعات تفصیلی اجرایی و در نتیجه اجرای عملیات آبخیزداری برای تحت پوشش قرار دادن عرصه‌های ملی واجد شرایط که یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است، در شش ماه اول امسال ۳۴ هزار و ۴۲۹ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است.

میرزایی گفت: مجموع اعتبارات ابلاغی ملی برای انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان ۲۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات استانی ۹۸۸ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062616885
  • خبرنگار : 50177