علی فراشاییان امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست شهرداری شیراز استفاده از کلمه بازآفرینی و زندهسازی را بهجای محرومیتزدایی نام برد و اظهار کرد: برخی مواقع به بعضی از مناطق کمتر توجه شده بود که با رویکرد شورای ششم و شهردار شیراز بودجه در مناطق یازدهگانه شهری بهصورت عادلانه تقسیم شد که اتفاق مثبت جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: اکنون شهرداری همراه مردم، با مردم و در کنار مردم و در ارتباط چهره به چهره مدیران شهری و اعضای شورا با همراهی یاوران شورا و مردم برای خود مردم تصمیمگیری میشود.
فراشاییان ادامه داد: با توجه به نیازسنجی که از خود محلات بیرون میآید و در مقیاس شهر خود را نشان میدهد امروز با همت شهردار و اعضای شورای شهر؛ شیراز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیلشده که محرومیتزدایی بخشی از آن است که با روندی جدیدتر و بودجه مشخصتر و مصارف خاصتر تعریفشده و آنچه میبینیم رضایتمندی مردم است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی و مدیر راهبردی محرومیتزدایی شهرداری شیراز گفت: جلسات کمیته محرومیتزدایی را بهصورت هفتگی برگزار میکنیم و چون این امر اهمیت دارد ماهانه پیشرفت کار را میبینیم و سالانه گزارش خواهیم داد.
وی در ادامه به بودجه ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: از این میزان بودجه، ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شامل خدمات شهری حفظ و نگهداری شهر، خدمات پسماند، حملونقل عمومی، آتشنشانی و... است و ۲۴ هزار میلیارد بودجه عمرانی است که حاصل یک سال برنامهریزی کار یک تیم حرفهای و تماموقت با مدیریت شهردار و همراهی و حمایت اعضای شورا است.
فراشاییان با بیان اینکه مدیران شهرداری شیراز تعطیلی ندارند و شبانهروز به مردم خدمت میکنند، بیان کرد: نشاندهنده این فعالیتهای شبانهروزی پروژههای عمرانی سطح شهر است که نمونه آن پارک آبی است که بعد از سالها اجرایی شده و ظرف دو سال آینده بهعنوان بزرگترین پارک آبی در جنوب کشور به بهرهبرداری خواهد رسید؛ همچنین تلهکابین و آکواریوم نیز که خواسته مردم شیراز بود تقدیم مردم خواهد شد.
به گفته معاون شهردار شیراز، تیم جهادی، علمی و فنی مدیریت شهری برای مردم، همراه مردم و با مردم با شعار لبخند شهر تشکیلشده است که در جهت خدمترسانی شهروندان تلاش میکند.
فراشاییان در بخش دیگری از سخنان خود به راهاندازی سامانه سرو شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: در این سامانه شهروندان میتوانند در ۱۷ بخش از جمله پرداخت عوارض نوسازی، شکایت و پیشنهاد، ساعت ورود و خروج قطار شهری و اتوبوس و ... استفاده کنند.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیرازهمچنین به سامانه ۱۳۷ برای شکایت و پیشنهادهای شهروندان اشارهای کرد و تصریح کرد: با پیگیری شهردار این کلانشهر این سامانه بسیار کارآمد است که شهروندان میتوانند در طول شبانهروز تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت مشکلات پیگیری شود.
انتهای پیام