مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد

خسارت ۴۰ هکتار از شالیزارهای استان تا قطع برق ۱۴ روستا در استان گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: براثر خسارت رگبار شدید بامداد یکشنبه بیش از ۴۰ هکتار از شالیزارهای استان به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و برخی زیرساخت ها نیز آسیب دیدند که پس از برآورد دقیق میزان خسارات اعلام می‌شود.

نعمت‌الله حاجی‌زاده صبح یکشنبه ۲۵ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رگبار بامداد یکشنبه، بیشتر در مرکز و شهرستان‌های شرقی استان، آبگرفتگی برخی معابر و واحدهای مسکونی را سبب شد. وزش باد شدید نیز به برخی بناها خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه مرزی اترک، راه ۵ روستای حاشیه این رودخانه را مسدود کرده است.

حاجی‌زاده افزود: برق ۱۴ روستا به سبب شدت رگبار، قطع شد. در مناطق شهری نیز موقتی قطعی برق رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اثر شنیده‌ها سیلاب روز گذشته میزان ۴۰ هکتار از زمین‌های شالی خسارت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد که گزارش تکمیلی آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش براساس آخرین برآوردهای اولیه در کلاله با ۵۰ میلی متر ثبت شد.

حاجی‌زاده با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در این استان تا دوشنبه تصریح کرد: در این مدت، احتمال آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، وقوع سیلاب‌های ناگهانی، برخورد صاعقه و سقوط سنگ و واریزه از ارتفاعات، دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: بهتر است در این مدت در ترددهای جاده‌ای بیشتر احتیاط صورت گیرد، از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062515485
  • خبرنگار : 50604