تحول اساسی در حوزه درمانی آمل با ورود دانشجویان دانشکده پزشکی به بیمارستان‌ها

ثمره حمایت وهمراهی مسئولان، کمک‌های خیرین وحمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راه اندازی دانشکده پزشکی آمل به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه و مطالبات به حق مردم این شهرستان با جمعیت بالا به بار نشست و نخستین گروه از دانشجویان این دانشکده برای انجام دوره‌های کاراموزی بالینی وارد بیمارستان‌های آمل شدند.

خبر مسرت و بسیار امیدبخشی که هرشهروند آملی و شهرهای همجوار برای دسترسی بهتر و مطلوب‌تر از خدمات درمانی درسطح مراکز درمانی و همچنین ارتقای حوزه بهداشت ودرمان و آموزش این شهرستان پس از سالها رنگ واقعیت به خود گرفت، سر شوق خواهد آمد.

در همین راستا به میمنت این اقدام مهم و نیک درسطح شهرستان؛ درآیینی با حضور معاونین آموزشی بیمارستان‌ها و مسئولان دانشکده‌ها دانشجویان از زیرکلام الله مجید راهی چهار بیمارستان سطح شهرستان شدند.

گام ارزشمندی که به لطف خدا و با همت و خرد جمعی و تعامل خوب خیرین و مسئولین شهرستان و استان بویژه همکاری خوب رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان و روسای بیمارستان‌های ( امام علی(ع)، امام رضا(ع) ، ۱۷ شهریور و امام خمینی(ره) با تلاش برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها رقم خورد.

دکتر محسن آسوری رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل دراین رابطه به خبرنگارایسنا گفت، این نخستین گروه از ۱۰۸ دانشجوی ورودی از سال ۱۳۹۹ تا بحال دانشکده پزشکی شهرستان آمل وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که برای کارآموزی و انجام دوره بالینی وارد هر چهار بیمارستان دولتی آمل شدند.

دکتر آسوری تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت در بهمن ماه ۱۴۰۲ کیفیت آموزشی پردیس آمل را تا پایان دوره مورد تایید قرار داد و فعالیت در جهت استقرار استانداردهای مورد نیاز برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها با حمایت رئیس و معاونین آموزش و توسعه  دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها بصورت جدی در حال انجام است و جای امیدواری زیادی درآینده هست که با حضور دانشجویان پزشکی، در حوزه درمانی و بیمارستان‌های شهرستان آمل  تحول اساسی ایجاد و مردم از خدمات تخصصی وفوق تخصصی بیشتری برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: یک گروه ارزیاب از وزارت بهداشت ودرمان نیز برای ارزیابی روند استاندارد سازی‌ها آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل، حداقل تا ماه آینده بازدید و بررسی نهایی خواهند کرد.

 بهره‌مندی آملی‌ها ازخدمات درمانی تخصصی

رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل، راه اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان را یک مطالبه مهم مردمی وجامعه پزشکی شهرستان برای بهره‌مندی از همه خدمات درمانی دربیمارستان‌های این شهرستان اعلام کرد و افزود: خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمل فقط مختص به مردم این شهرستان نیست و به بیماران ارجاعی از شهرهای مرکزی وغرب مازندران نیز خدمات رسانی می‌کنند.

دکترآسوری، به مزایای آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل درکنار خدمات درمانی اشاره و گفت: آموزشی شدن بیمارستان‌ها با حضور اساتید جوان ومتخصص به واسطه ایجاد دانشکده پزشکی درسطح شهرستان، به ارتقای خدمات درمانی و تشخیصی و همچنین در آموزش پزشکانی که در آینده وارد حوزه درمانی می‌شوند، کمک زیادی خواهد کرد.

رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل گفت: خیرین شهرستان آمل در حوزه سلامت همیشه پای کار هستند و همراهی خیلی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارند و تا کنون در رشد زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و در سالهای اخیر در رشد و توسعه آموزشی شهرستان مشارکت خیلی خوبی داشتند.

دکترآسوری، همچنین از تلاش‌ها و زحمات همه مسئولان وخیرانی که درسالهای گذشته تا به‌حال درفراهم کردن زیرساخت‌های دانشکده پزشکی آمل نقش داشتند، قدردانی کرد و گفت: درهمه این سالها شرایط سختی برای گرفتن مجوز دانشکده پزشکی درآمل طی شد تا دانشجویان رشته پزشکی در این شهرستان مشغول به تحصیل شوند.

جذب چهار دوره دانشجو پزشکی درآمل

درحال حاضر از ۱۳ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشکده‌های پرستاری، پیراپزشکی و پردیس پزشکی درشهرستان آمل فعال است که حدود ۷۰۰ دانشجو در رشته‌های پرستاری (ارشد و کارشناسی)، فوریت پزشکی (کارشناسی و کاردانی)، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی و پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

مجتمع دانشکده‌های علوم پزشکی آمل در دو ساختمان شامل ساختمان شماره ۱ در کوچه فیاض بخش اهدایی خیر مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل و همکاری خانواده محمودزاده با حدود ۸ هزارمترمربع عرصه و ۵ هزارمترمربع بنای آموزشی و ساختمان شماره ۲ با مساحت ۱۳هزار متر مربع اهدایی خیر و به لطف و همت مجمع خیرین شهرستان آمل با برخورداری از امکانات آزمایشگاه‌های بیوشیمی، فیزیولوژی، سالن تشریح، کتابخانه، کلاس‌های تئوری، سایت فناوری اطلاعات در خدمت آموزش دانشجویان است.

پردیس پزشکی آمل از بهمن ۱۳۹۹ افتتاح و تابحال با جذب ۱۰۰دانشجو در چهار  دوره،  فرایند توسعه آموزش پزشکی را با تایید دبیرخانه پزشکی عمومی وزارت بهداشت و تیم اعتباربخشی وزارت با موفقیت طی کرده و موفقیت چشمگیر دانشجویان پزشکی پردیس آمل در دو دوره حضور در امتحان علوم پایه و کسب رتبه‌های برتر ، اول و دوم کلان منطقه شمال و رتبه ۵ کشوری نشان‌دهنده توجه و اهتمام ویژه مسئولین دانشگاه و دانشکده به کیفیت آموزشی پزشکی در پردیس آمل است.

وجود ۴ بیمارستان دولتی که در حال تبدیل وضعیت از درمانی به بیمارستان‌های آموزشی است و یک بیمارستان  بخش خصوصی در شهرستان آمل با حدود هزار تخت درمانی که به طور تقریبی به بیش از یک میلیون نفرجمعیت شهرستان‌های مرکزی وغرب مازندران ارائه خدمت می‌کند از نقاط قوت توسعه آموزش پزشکی در شهرستان است.

‌راه اندازی دانشکده پزشکی وتوسعه رشته‌های علوم پزشکی در آمل یک ضرورت مهم و مطالبه جدی خیرین، شهروندان و مسئولان  شهرستان آمل است که امیدواریم با تداوم حمایت‌های رئیس و هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از این اقدام ماندگار شاهد موفقیت‌های چشمگیرتر و روز افزون در حوزه آموزش پزشکی و سلامت در شهرستان آمل باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062113387
  • خبرنگار : 50616