رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد

اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان در دو سال گذشته

رئیس کل دادگستری خوزستان از اختصاص ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان از شهریورماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

علی دهقانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان که امروز (۲۱ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان اظهار کرد: به برکت خون پاک شهدا و وجود علما، مدیران و فرماندهان ارشد نظامی و رنگین کمان اقوام در خوزستان با تعامل و وحدت، امنیت و آرامش در این استان حاکم است و با وجود همه مصائب و مشکلات، خوزستان امنیت و آرامش قابل قبولی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دادسرا به عنوان نهاد مدعی‌العموم، یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در نظام قضایی کشور است که مدیریت و نظارت آن بر عهده دادستان است. تکالیف عدیده‌ای بر عهده این نهاد است و نقش نظارتی و حمایتی دارد؛ نقش حمایتی از بابت حفظ و احیای حقوق عامه و توجه به حقوق عمومی و نظارت بر انجام تکالیف مدیران و این دو نقش جزو وظایف دادستان هستند و هر مسئولی وظیفه دارد پاسخگوی وظایف خود باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دادستان در حوزه حقوق عمومی و منفعت عمومی و فردی مسئولیت دارد. هر جا امنیت روانی جامعه، امنیت اقتصادی، فیزیکی و آرامش جامعه مورد خدشه قرار بگیرد دادستان در کنار همه مسئولان و با حضور قاطع و اثرگذار، به منفعت جامعه توجه می‌کند.

دهقانی بیان کرد: اگر شخصی مورد ظلم قرار بگیرد نیز دادستان ورود می‌کند و در اعاده حق حمایت می‌کند. نقش دادستان در فرآیند دادرسی از ابتدا تا انتهای اجرای حکم، فعال و پویا است.

وی در خصوص حقوق عامه ادامه داد: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه بوده، پرداخت حق آلایندگی (عوارض آلایندگی صنایع) است. از شهریورماه سال گذشته و تاکنون در راستای حقوق حقه مردم خوزستان از مجموع حق آلایندگی که باید به مردم خوزستان اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است. در این مدت، ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت که باید در  راستای پرداخت یارانه‌ها و مطالبات گندم‌کاران  هزینه می‌شد، از شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان اخذ شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062112871
  • خبرنگار : 50225