معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

برای پیشرفت آذربایجان شرقی باید به بخش خصوصی میدان دهیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به عقب‌ماندگی استان در زمینه‌های مختلف که از سال ۱۳۷۶ به بعد آغاز شد اشاره و اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که این عقب ماندگی‌ها را برطرف کنیم و استان را به جایگاه واقعی برسانیم باید به بخش خصوصی میدان بدهیم و آن را تقویت کنیم.

محمد کلامی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه در دولت گذشته تا به امروز، هیچ مجموعه بزرگ اقتصادی دچار چالش نشده است، اظهار کرد: در این مدت حقوق‌ها به موقع پرداخت شد و اعتراضی در این زمینه نبود هرچند اعتراض‌هایی مبنی بر کم‌بودن حقوق‌ها وجود داشت که به جا بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این موفقیت و همین طور تلاش بخش خصوصی قابل تقدیر است و اگر قرار است الگوی خصوصی‌سازی در کشور مطرح شود، آذربایجان شرقی بهترین الگو است، همچنین در این استان مردمی‌سازی اقتصاد به عینه و شفاف قابل مشاهده است.

وی پیشرفت‌های اقتصادی استان را مدیون تلاش و عقلانیت اقتصادی عنوان و اظهار کرد: حرکت در اقتصاد تحریمی هم برای برنامه‌ریزان و هم برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سخت است اما به رغم همه سختی، نمره خوبی از مخاطبان گرفته‌ایم.

واحدهای نمونه و پیشکسوتان صنعت آذربایجان شرقی تجلیل می‌شوند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از برگزاری مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استان خبرداد و گفت: در این مراسم که پنجم مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود از ۵۱ واحد نمونه، پیشکسوتان صنعت و طرح‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای تجلیل خواهد شد.

مهدی امینی اضافه کرد: ۲۰۰ واحد صنعتی، معدنی و تجارتی برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده بودند که ۵۱ واحد برای تجلیل انتخاب شدند که در این روز تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: این مراسم به احتمال زیاد با حضور وزیران صمت و جهاد کشاورزی برگزار شود و از رئیس جمهور نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062012536
  • خبرنگار : 50643