تازه‌ترین گزارش وزارت دفاع روسیه از کنترل شهرک‌هایی دیگر در دونتسک

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه از تصریف چهار شهرک در دونتسک و از پای درآمدن ۲۱۷۵ نیروی اوکراینی به‌طور کلی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌های «گالیسینوفکا»، «کراسنوگوروفکا»، «گریگوروفکا» و «وادیانویه» در دونتسک آزاد شدند. هم‌چنین یگان «جنوب» متعلق به نیروهای روسیه ۷۱۵ نیروی اوکراینی را از بین بردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «دشمن ۷۱۵ نیروی نظامی، یک خودروی جنگی پیاده‌نظام، ۲ خودروی زرهی، یک یگان توپخانه خودکششی ساخت آلمان، هویتزر ۱۵۵ میلیمتری M۷۷۷ و M۱۹۸ ساخت آمریکا و هویتزر FH-۷۰ ساخت بریتانیا را از دست داد.»

وزارت دفاع روسیه در ادامه این بیانیه تاکید کرد: یگان‌ «مرکز» نیروهای روسیه موفق شدند هشت ضدحمله اوکراین را دفع کند. هم‌چنین نیروهای روسیه ۲ خودروی جنگی پیاده نظام از جمله یک خودروی جنگی پیاده نظام بردلی ساخت آمریکا و چهار خودروی جنگی زرهی دیگر را نابود کردند.»

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارش اخیر خود با اشاره پیشروی نیروهای روسیه در دونباس نوشت: «برتری روسیه نسبت به ارتش اوکراین نشان از پیشروی‌های متوالی آن در میدان نبرد دارد. نیروهای ارتش روسیه بدون هیچ تاخیر و توقف جدی به پیشروی‌های خود ادامه داده و به آرامی به سمت اهداف خود درخصوص آزادسازی کامل دونباس پیش می‌روند. در صورت تداوم پیشروی روسیه در دونباس و جلوگیری از نفوذ اوکراینی‌ها در کورسک، کی‌یف بی‌شک در موقعیت بدتری قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062012339
  • خبرنگار : 71660