تعاونی‌های برتر استان یزد معرفی و تجلیل شدند؛

استاندار: یزد می‌تواند مهد و زایشگاه تفکر نوین حوزه تعاون باشد

نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد با معرفی و تجلیل مسئولان استان از یک تعاونی برتر ملی، هفت تعاونی برتر استانی و شش تعاونی شایسته تقدیر استان از مجموع ۳۴۰ تعاونی شرکت کننده در این دوره از جشنواره، برگزار شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در این مراسم که ظهر امروز سه‌شنبه بیستم شهریورماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته تعاون و تبریک این مناسبت به فعالان این عرصه، از فعالان و بسترسازان این عرصه در استان یزد قددرانی و ظهار کرد: یزد می‌تواند به بهشت تعاونی‌ها تبدیل شود و سهم ۲۵ درصدی این بخش در اقتصاد ملی را تحقق بخشد.

وی با اشاره موفقیت‌های یزد در حوزه تعاونی‌ها، خاطرنشان کرد: یزد می‌تواند مهد و زایشگاه تفکر نوین و به روز حوزه تعاون هم در عرصه اندیشه و هم در عرصه عملیات باشد چرا که دیگر پیشبرد تعاونی‌ها به سبک سنتی و گذشته جوابگو نیست و باید مدل‌های جدیدی که تجربیات موفقی از آن در استان وجود دارد را ارائه کنیم.

استاندار با تاکید بر این که همه نوع حمایتی را در استان از تعاونی‌ها خواهیم داشت،‌ گفت: هر چند که معضلات و مشکلاتی نیز در حوزه ساختاری وجود دارد ولی باید نگاهی متناسب به تعاونی‌ها اعم از تعاونی خرد، متوسط و فراگیر را داشته باشیم.

فاطمی در پایان ابراز امیدواری کرد: همزمان با آغاز کار دولت جدید، فصل نوینی برای پویایی بخش تعاون در اقتصاد ملی را نیز شاهد باشیم.

توسعه تعاونی‌های استان نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

«محمدرضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم ضمن اشاره به فرایند برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: شانزدهم اردیبهشت ماه فراخوان جشنواره از سوی وزارت اعلام شد که از استان یزد، تعداد۳۴۰ شرکت تعاونی در این دوره از جشنواره ثبت نام و مشارکت کردند.

وی با اشاره به انجام ارزیابی‌های وزارتخانه از تعاونی‌ها براساس۶۷ شاخص کیفی و کمی و تخصصی در این حوزه،‌گفت: نهایتاً پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، یک تعاونی از استان به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته و در همایش روز گذشته با حضور رئیس جمهور تجلیل شد و علاوه بر این هفت تعاونی برتر استانی و شش تعاونی شایسته تقدیر در استان معرفی شدند که امروز از آنها تجلیل و تقدیر خواهد شد.

فلاحتی به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه تعاون کشور و استان در سالهای اخیر نیز اشاره و عنوان کرد: بعد از چندین سال، از سال ۱۴۰۰ شاهد انعقاد تفاهم‌نامه اعتباری در حوزه تعاونی‌ها هستیم که در سال جاری هشت هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان این که سهم استان از این تفاهم نامه اعتباری در دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در همین راستا ۸۰ تعاونی استان در قالب پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار گرفتند که استان یزد از این حیث رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اختصاص اعتبار مناسبی به این حوزه از محل اعتبارات هشت هزار میلیاردی سال جاری، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی استان برای توسعه نیازمند سه هزار میلیارد تومان تسهیلات هستند و خوشبختانه در سالهای اخیر حمایت خوبی از سوی استاندار در رابطه با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به تعاونی‌ها صورت گرفته که امیدواریم امسال نیز شاهد تداوم این حمایت‌ها باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان نیز متذکر شد: یک هزار میلیارد تومان از تفاهم‌نامه اعتباری هشت هزار میلیاردی امسال در حوزه تعاونی‌های مربوط به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است که امیدواریم در این بخش نیز سهم قابل توجهی توسط استان جذب شود.

در این مراسم رضایی‌نژاد مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد به عنوان تعاونی برتر ملی از استان و کمالی مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اردکان نیز ایراد سخن کردند و در پایان از تعاونی‌های برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062012310
  • خبرنگار : 50214