دولت غزه: اشغالگران برای توجیه جنایات علیه آوارگان دروغ می‌گویند

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای درباره کشتار هولناک توسط اشغالگران علیه آوارگان در «مواصی» خان یونس، اعلام کرد این جنایت در شرایطی انجام شده است که سیستم بهداشتی این باریکه فروپاشیده است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه آمده است: امدادگران همچنان در حال یافتن پیکر ده‌ها شهید و مجروح از محل کشتار در المواصی خان‌یونس هستند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این دفتر اعلام کرد: کشتار المواصی با فروپاشی سیستم بهداشتی و درمانی، تخریب بیمارستان‌ها و از کار افتادن آنها همزمان شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در المواصی

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران بیهوده با نشر اکاذیب، اظهارات نادرست و روایت‌های ساختگی سعی در گمراه کردن افکار عمومی دارند. دروغ‌های اشغالگران تلاشی نافرجام برای توجیه قتل عام وحشتناکی است که طی آن چادرهای آوارگان هدف قرار گرفت.

همچنین مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولتی غزه به الجزیره گفت: ارتش اشغالگر یک قتل عام شرم آور در خان یونس انجام داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» در خان یونس در جنوب نوار غزه دست به کشتار جدیدی زد.

سازمان دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه تیم‌های این سازمان تا بدین لحظه ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ مجروح یافته‌اند، تاکید کرد که عملیات یافتن و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تقریباً تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه بیش از یک بار مجبور به کوچ شده‌اند و برخی از آنها تا ۱۰ بار مجبور به گریختن از محل حملات شده و تن به آوارگی داده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403062012114
  • خبرنگار : 71610