شناسایی ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در دو شهرستان ییلاقی یزد

سرپرست اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز طی پنج ماه گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

«محمدرضا جوکار» ضمن اعلام این خبر، در این خصوص تصریح کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، با تلاش و کوشش گروه های گشت و بازرسی این اداره و همکاری قضایی و انتظامی تعداد ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد که این امر صرفه جویی ۱۰ هزار متر مکعبی آب را به همراه داشت.

وی افزود: از تعداد ۷۰ حلقه چاه شناسایی شده، تعداد ۴۵ حلقه با کشیدن منصوبات مسدود شده و ۱۴ حلقه نیز پر شده است. 

جوکار با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستانهای تفت و مهریز با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اخیراً نیز با شناسایی و پر کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مروست شاهد صرفه جویی بیش ۵۲ هزار متر مکعبی آب در این رابطه بودیم.

«مهدی حیدری» رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست ضمن اشاره به این خبر، تاکید کرد: با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد، همشهریان می توانند جهت همکاری در حفاظت از منابع آب، مراتب را از طریق شماره ۳۱۰۷۷ گزارش کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062012031
  • خبرنگار : 50214