بهره‌مندی روستاهای خدابنده از برکات اردوهای جهادی دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه و جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اردوی تخصصی جهاد دامپزشکی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان با حضور همکاران این اداره در شهرستان خدابنده و با هماهنگی و مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه و همکاری جهاد کشاورزی در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در پنج روستای کم‌برخوردار این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این اردو که در روستاهای پرچین، خالق‌آباد، خوش، حی و شهر گرماب برگزار شد، ادامه داد:  هدف از این اردو رکنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و ارتقاء سطح سلامت جامعه است زیرا با مهار بیماری‌های دامی، علاوه بر افزایش تولید و حفظ سرمایه دامی، محرومیت‌زدایی نیز محقق خواهد شد.

منصوری با توضیح اینکه در این روستاها، واکسیناسیون تعداد۲۷۲۰ راس دام سبک، ۱۸۸ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی (دباغی) و همچنین واکسیناسیون تعداد ۱۴ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری انجام شد، تاکید کرد: طی این اردو همچنین سم‌پاشی جایگاه و اماکن دامی به میزان ۵۰۰ مترمربع و همچنین سمپاشی روی بدن دام و معاینه و درمان دام‌های روستائیان به صورت رایگان توسط اکیپ دامپزشکی شهرستان خدابنده صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی با موضوع کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک برای تعداد ۲۳ نفر از دامداران و بهره‌برداران روستایی در طول این اردو خبر داد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062011965
  • خبرنگار : 50163