ضرب الاجل قضایی برای حل مشکل عوارضی آزاد راه رشت - قزوین

ضرب الاجل یک ماهه رئیس کل دادگستری استان گیلان برای حل مشکل اخذ عوارض ایستگاه امام زاده هاشم آزاد راه قزوین - رشت برای برطرف شدن معضل ترافیک تعیین شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۱۹ شهریور ماه در دیدار با مدیرعامل آزاد راه قزوین رشت با اشاره به حجم بالای سفر به استان گیلان در ایام تعطیلات و ایجاد ترافیک های شدید بین شهری، اظهار کرد: باید راهکارهای جدی در راستای حل این مشکل با حضور کارشناسان و صاحبنظران اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در راستای برنامه و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل موجب می‌شود تا افراد در هنگام سفر یا رفت و آمد با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوند، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش کند تمام مسیرهای کشور را به این سیستم مجهز کرده تا گیت‌‎های سنتی پرداخت عوارض به طور کامل حذف شود و شاهد صف‌های کیلومتری پشت عوارضی‌های نباشیم.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: ترافیک شدید در اتوبان قزوین رشت علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مسافران، تردد و دسترسی مردم این منطقه را به مرکز استان دشوار کرده است و مردم بومی شهرهای مسیر آزاد راه از این مساله بسیار ناراضی و گلایه‌مند هستند و در الکترونیکی شدن اخذ عوارض باید این موضوع مد نظر قرار گیرد تا اهالی شریف شهرستان رودبار متضرر نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به عدم ایمنی جاده‌های استان، گفت: باید تلاش شود تا ایمنی جاده‌ها با نصب روشنایی، علایم راهنمایی و نیوجرسی برطرف شود تا شاهد کاهش تصادفات در نقاط خیز استان باشیم.

وی تجهیز جاده‌های استان و برطرف کردن نقاط حادثه خیز را از مطالبات حقوق عامه‌ای برشمرد و تصریح کرد: حق همه شهروندان است تا در تمام نقاط کشور از جاده‌های ایمن استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان،رئیس کل دادگستری، بر تجهیز مراکز تفریحی و اقامتی بین راه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: باید تجهیزات مناسب و نظارت‌های دقیق و مستمری در راستای خدمت رسانی به هم مسافران انجام شود.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061911912
  • خبرنگار :