مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد

لایروبی بیش از ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌های شمال آذربایجان‌ غربی در سال‌ جاری

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب طی سال جاری بیش از ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در شهرستان‌های خوی، پلدشت و چالدران و شوط لایروبی شده است.

حسن آقاجانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در نیمه اول سال جاری به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های خوی(رودخانه قطور و مسیل‌های الند،گوهران و قودوغ بوغان)، ماکو (رودخانه آواجیق چای)، پلدشت (رودخانه زنگمار) و چالدران (مسیل‌های دره درمانی،شادلو، نبی کندی) و شوط (رودخانه زنگمار و مسیل  سنیخ) جمعاً به طول بیش از ۱۵ کیلومتر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری تامین شده است، افزود: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان‌ها به میزان ۳.۱ هکتار و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها به میزان ۴۵ کیلومتر از دیگر اقدامات این مدیریت در شمال استان بوده است.

آقاجانی اظهار کرد: بازدیدهای میدانی رودخانه‌ها، تهیه گزارشات کارشناسی از نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه‌های این شهرستان‌ها توسط همکاران مستقر در ادارات منابع آب شمال استان و همکاران این مدیریت منجر به اولویت بندی و اقدامات پدافندی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیلاب‌های سال جاری شده است.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه‌ها و سواحل، تثبیت رودخانه‌ها و آزادسازی مناسب آنها جهت عبور ایمن سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مردم است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061911169
  • خبرنگار : 50136