برداشت طلای سبز در مه‌ولات آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات از آغاز عملیات برداشت پسته از سطح ۱۵ هزار هکتار از باغات بارور این شهرستان خبر داد.

هادی ساربان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان مه‌ولات به کشت پسته اختصاص دارد که ۱۵ هزار هکتار آن بارور و باقی نیز غیربارور هستند.

وی گفت: حدود ۵ درصد محصول پسته از سطح زیر کشت بارور محصول پسته در شهرستان مه‌ولات به صورت مغز سبز (کال) در مردادماه برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات افزود: پسته مه‌ولات، اولین محصول نوبرانه بازار است که زودتر از محصول پسته سایر شهرستان‌های استان روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی گفت: مه‌ولات با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته، یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید این محصول در سطح استان و حتی کشور است.

ساربان افزود: اگرچه سالیانه حدود ۲۰ هزار تن پسته خشک از سطح باغات شهرستان مه‌ولات برداشت می‌شود، اما پیش‌بینی می‌شود تولید امسال به دلیل خسارت تگرگ و توفان کاهش عملکرد داشته باشد.

وی از پسته این شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی نام برد و خاطرنشان کرد: بادامی سفید، اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی جزو مهم‌ترین ارقام پسته این شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد محصول به رقم بادامی فیض‌آباد تعلق دارد، گفت: در حال حاضر در شهرستان مه‌ولات بیش از ۱۰۰ ترمینال فرآوری پسته فعال وجود دارد.

شهرستان مه‌ولات به مرکزیت شهر فیض‌آباد در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد و همسایه تربت‌حیدریه، کاشمر و گناباد است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061810665
  • خبرنگار : 30147