به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در چهارمین جلسه نشست شورای سیاستگذاری و مشورتی جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اعلام اینکه هر کار جدیدی که بخواهد شروع شود، معمولا با سختیهای بسیاری همراه است، اظهار کرد: به نظر میرسد «جانا» با یک برنامهریزی خیلی خوب و تیم حرفهای توانسته است به جایگاه خوبی دست یابد.
به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) سعی دارد با تبدیل شدن به سکوی توسعه زیستبوم نوآوری اجتماعی ایران، به نوآوران، فناوران و کارآفرینان در مسیر پیشرفت و بالندگی هرچه بیشتر جامعه کمک کرده و اهالی حوزه نوآوری را در افزایش اثرگذاری اجتماعی فعالیتهایشان یاری کند.
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جانا در ادامه با بیان اینکه اولین کارکردی که برای دوره شروع جایزه «جانا» در نظر میگیریم، موضوع ترویج است، تصریح کرد: ترویج حوزه نوآوری اجتماعی مهمترین کارکردی است که برای نوآوری اجتماعی و جایزه «جانا» قائل هستیم. در این مرحله نیاز داریم که خود «جانا» هم دیده شود، اما اگر در حال حاضر به سراغ زیرمجموعههایی که هنوز در ابتدای مسیر هستند، برویم که البته کار بسیار ارزشمند و قابل اهمیتی است، در چنین شرایطی خود «جانا» به واسطه این کارهای کوچک دیده نمیشود.
خیاطیان افزود: رویداد «جانا» را باید یک فعالیت بلندمدت در نظر بگیریم که در دورههای مختلف برگزار شود تا در هر دورهای به اقتضای نقش و جایگاهی که پیدا میکند، بتوان رویکردها و کارکردهای مختلفی را برای آن در نظر گرفت.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: جنس بسیاری از موضوعاتی که مطرح میشود، مسائل اجتماعی است، اما مشخص نیست نوآوری در آن چه جایگاهی دارد. ما میخواهیم در بلندمدت فعالیتهای مبتنی بر روش علمی و کارکرد حرفهای در «جانا» اتفاق بیفتد.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این نشست گزارشی از فعالیتهای چند ماهه دبیرخانه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) و موضوعات قابل اهمیت این رویداد ارائه شد. همچنین حاضران با ارائه پیشنهادات و طرحهای مختلف در خصوص نحوه داوری و دستهبندی قرار گرفتن هر یک از مجموعههای حاضر در حیطه رقابتی این رویداد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام