به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری، محمد علی الفتپور در این باره گفت: دبیرخانه ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، طی برگزاری ۳۲ جلسه، در مجموع ۳۵۰ اقدام و کار ویژه در زمینههای ایجاد شفافیت، هوشمندسازی، نظارت و کنترل، رفع تعارض منافع و اصلاح فرایندهای مستعد فساد که توسط ۸۰ رکن شهرداری تهران انجام شده، بررسی و راهبری کرده است.
وی ضمن تأکید بر اینکه شفافیت در مدیریت شهری فعلی فقط یک مفهوم نیست بلکه یک رویکرد است، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری شفافیت در شهرداری تهران به یک نماد در فرایندهای اداری تبدیل و در تمام سازمان جاری و ساری و منافذ فساد مسدود شده است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای صحیح قوانین، بهبود فرایندها، پیشگیری و فرهنگسازی مؤلفههایی هستند که در کنار هم میتوانند سلامت را ارتقاء دهند، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در دبیرخانه ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری با این هدف راهبری شده و مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا عبارتند از:
۱- انتشار برخط بیش از ۹۰ درصد اطلاعات قانونی و بیش از ۳۰ مورد خوداظهاری در سامانه شفافیت
۲- سیستمی کردن گردش کار کمیته نما در درخواستهای گواهی (عدم خلاف، بلامانع، پایانکار)
۳- راهاندازی و ایجاد سامانه توزیع آسفالت
۴- سامانه پرچمهای مناسبتی به منظور پیگیری و ثبت درخواست نصب و تحویل پرچمهای مناسبتی
۵- طراحی، تولید و راهاندازی سامانه تبلیغات محیطی
۶- طراحی و بازتولید سامانه املاک شهرداری تهران در سه فاز
۷- طراحی سامانه الکترونیک ماده ۳۸ آییننامه مالی و معاملاتی شهرداری (رفع نزاع شهرداری و پیمانکاران)
۸- شناسایی ۱۲۰ ساختار معین و حذف بیش از ۵۰۰ رکن موازی غیر قانونی
۹- راهاندازی کلینیک مشاوره شهروندی
۱۰- شناسایی ۷ خدمت پر مراجعه شهروندی و طراحی اینفوگرافی و نصب آن در مکانهای شهرداری تهران
۱۱- راهاندازی سامانه پزشک خانواده و بیمهگری به منظور شفافیت در هزینههای شهرداری تهران
۱۲- پیاده سازی ۷ گام مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع (مدیران، کارکنان، شرکت داری، مهندسین ناظر و وکلا)
۱۳- شناسایی و اصلاح فرایند واگذاری غرف در سطح شهرداری تهران
۱۴- ارتقاء و بهروزرسانی سامانه ردیاب ناوگان شهرداری تهران
۱۵- اجرای آزمایشی حمل آسفالت با نظارت دوربین بر خط
۱۶- بازتدوین دستورالعملهای ملاک عمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر
۱۷- شناسایی فرایندهای تأیید دستی و طراحی امضای الکترونیک و پیادهسازی آزمایشی آن
۱۸- تدوین و ابلاغ دستورالعمل ارتقاء نظارت بر ساخت و سازهای شهری
۱۹- راهاندازی خزانه واحد شهرداری در امورات درآمدی و هزینهای
۲۰- شناسه ارزیابی سازمانی کارکنان شهرداری تهران(QRcode)
۲۱- ایجاد سامانه ارزیابی و پایش طرح “من شهردارم”
۲۲- تدوین دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات پیمانکاران
۲۳- اصلاح فرایند صدور چک پیمانکاران
۲۴- طراحی و پیگیری ثبت درخواست قرادادهای مناقصات و مزایدات در سامانه تدارکات الکترونیک دولت
۲۵- تدوین دستورالعمل کنترل بودجه (تنظیم و پرداخت مالی)
۲۶- تدوین دستورالعمل نحوه استرداد عوارض و بهای خدمات
۲۷- انتشار صورتهای مالی و اطلاعات مدیران در سامانه شفافیت (سازمانها، شرکتها و مؤسسات شهرداری تهران)
۲۸- اجرای آزمایشی نصب دوربینهای نظارتی البسه و خودرویی بر روی اکیپهای شهربان و حریمبان
۲۹- تدوین دستورالعملهای تعیین و توان فنی و گروهبندی پیمانکاران خدمات شهری
۳۰- راهاندازی سامانه رصد و نظارت هوشمند حریم شهر تهران (سپاس)
۳۱- راهاندازی سامانه جمعآوری پسماند خشک شهر تهران (نوماند)
۳۲- راهاندازی سامانه صورت وضعیت الکترونیکی پیمانهای نگهداشت فضای سبز
۳۳- طراحی ماشین حساب صدور عوارض شهرسازی
۳۴- سیستمیسازی گردش کار کمیته نما در درخواستهای پروانه ساختمانی
۳۵- ایجاد سامانه صدور گواهینامههای الکترونیکی تعیین توان فنی پیمانکاران حوزه خدمات شهری در اتصال آن به سامانه درگاه ملی مجوزها
۳۶- ایجاد تغییر در روند صدور و تحویل تائیدیه ایمنی برای جلوگیری و پیشگیری از جعل و سوء استفاده.
انتهای پیام