عزاداری مردم آستارا در سالروز شهادت امام رضا (ع)‎

مردم و مسئولان شهرستان مرزی آستارا در سالروز شهادت امام رضا (ع) در خیابان های این شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

مردم شهرستان مرزنشین بندر آستارا در روز چهارشنبه ۱۴ شهریور و در سالروز شهادت امام رضا (ع) با عزاداری خیابانی و سینه زنی از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام رضا (ع) با سوگواری، عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) ابراز و در پایان آیین سوگواری سالروز شهادت هشتمین امام هدایت غریب الغربا امام رضا (ع) در مسجد غربا آستارا برگزار شد.

 

فرماندار آستارا در حاشیه این آئین در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه عشق به امام رضا (ع) نشانه کمالات دینی و معنوی شیعیان و مسلمانان است و این تعلق خاطر در دل ایرانیان موج می زند، اظهار کرد: وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) را در جمهوری اسلامی ایران، نشانه علاقه ایرانیان به فضائل و معارف اسلام است.

محمدرضا شهاب زاده ترویج فرهنگ رضوی را مایه تحکیم ارزش های دینی و انسانی برشمرد و افزود: مردم شهرستان مرزی آستارا همه ساله با برگزاری عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع)، با ایام عزای ماه های محرم و صفر وداع می کنند.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن اهل سنت هستند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061408407
  • خبرنگار : 50532