بازدید مسئولان ارشد گیلان از روند اجرای‌ نمایش و رزمایش کربلای ۵ در آستارا

 استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه قدس استان گیلان از روند اجرای‌ نمایش و رزمایش کربلای ۵ در جلوه‌های عاشقی شهرستان مرزی آستارا بازدید کردند.

اجلاسیه بزرگ شهدای آستارا در راستای برگزاری کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان و یادواره ۱۶۷ شهید شهرستان مرزی آستارا دوشنبه شب ۱۲ شهریور با عنوان جلوه‌های عاشقی و با برگزاری نمایش و رزمایش کربلای پنج در آستارا برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان گیلان از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

این همایش و رزمایش در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان با حضور مسئولان ارشد استان گیلان و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، علما، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرستان مرزی آستارا اجرا شد که روایتی از قهرمانان شهید استان گیلان است و شهرستان آستارا نخستین شهرستانی در گیلان است که این مراسم در آن آغاز شده است.

تبیین عملی جهاد تبیین به روش هنری، ایجاد فضای بانشاط در قالب نمایش و رزمایش از اهداف جلوه‌های عاشقی در روایت قهرمانان شهید، استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا است. در این اجلاسیه همچنین غرفه های اختصاصی هنگ مرزی آستارا، نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه، نیروی انتظامی، ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکب شهدای آستارا، بهداشت و درمان ( بهداری )، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، بسیج خواهران و غرفه های فرهنگ و هنر، انجمن هنرهای تجسمی و بسیج هنرمندان آستارا در آن حضور و فعالیت دارند.

در برپایی مراسم جلوه‌های عاشقی در آستارا که از نمایشگاه آغاز و به مراحل انجام رزمایش نظامی و نمایش بزرگ میدانی می‌رسد، شهرستان آستارا قهرمانان شهید خود و همچنین رشادت های قهرمانان ملی عملیات کربلای ۵ را به تصویر کشیده و این مراسم در بهترین مکان شهرستان آستارا و در ساحل دریای خزر و روبروی بازار بزرگ ساحلی آستارا می‌شود.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اجلاسیه شهدای آستارا که در راستای برگزاری کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان برگزار می شود، اظهار کرد: آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهدا از اهداف برگزاری اجلاسیه شهدا است.

اسدالله عباسی بر پیگیری اقدامات مبتکرانه جهت آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و تصریح کرد: شایسته است با اقدام‌های هنرمندانه نسل جدید را با مسائل حوزه شهدا آشنا کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تلاش در مسیر استفاده از مفاهیم دفاع مقدس، گفت: تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

به گزارش ایسنا، عملیات کربلای پنج بامداد ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا (س) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد و یکی از بزرگ ترین نبردهای دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

در این عملیات مقاومت و روحیه جهادی و توان رزمی رزمندگان سلحشور اسلام در کنار فرماندهی و اجرای هوشمندانه طرح‌ها و تکنیک‌های پیچیده و کارآمد عملیاتی توانست تثبیت و تحکیم خطوط پدافندی ایران در این منطقه راهبردی را رقم زند.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061307556
  • خبرنگار : 50532