پیشوا در روز ۲۸ صفر عزادار شد

در روز ۲۸ صفر مصادف با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) پیشوا عزادار شد.

در روز های آخر صفر، هیئت های عزادار در قالب سینه زنی و زنجیر زنی خود را به حرم برادر بلافصل امام رضا(ع) رسانده و در سوگ رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سلاله پاکش امام مجتبی(ع) عزاداری کردند.

مردم دیار ۱۵ خرداد همیشه در صحنه بوده و از ولایت فقیه زمان خود دفاع کرده که نمونه بارز و آشکار آن در زمان روز ۱۵ خرداد ۴۲ است که از حرم این امامزاده واجب التعظیم مشغول عزاداری در روز ۱۲ محرم الحرام ( بنی اسد) بودند با شنیدن خبر دستگیری امام راحل کفن به تن کردند و به سمت تهران شتافتند و در پل تاریخی باقر آباد با خون خود از ولی فقیه خود دفاع کردند.

در غروب روز ۲۸ صفر مردم دیار ۱۵ خرداد در مراسم آیینی و سنتی تشییع نمادین امام حسن (ع) را برگزار کردند و برای مظلومیت فرزندان امیرالمؤمنین(ع) به سر و سینه زدند و بانوان همنوا با زینب کبری(س) به عزاداری پرداختند.

مردم انقلابی و شهید پرور پیشوا مهمان عزاداران امام حسن(ع) از شهرهای اطراف در حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم بودند.

زائرین و مجاورین در حرم با خواندن زیارت رسول و مرثیه سرایان اهل بیت با نوحه سرایی عشق و ارادت خود را به آل الله نشان دادند.

حسینه ها بقاع متبرکه تا روز آخر صفر به عزاداری می پردازند و موکب ها در طول مسیر از عزاداران پذیرایی می کنند.

گفتنی است؛ مراسم عزاداری روز ۲۸ صفر تا اذان مغرب و عشاء در حرم فرزند موسی بن جعفر(ع) و برادر امام رضا(ع) برگزار شد و عزاداران بر سر سفره کرم امام حسن(ع) میهمان بودند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403061207468
  • خبرنگار : 71951