تاکید نماینده اراک بر رفع مشکل تامین آب شهر جدید امیرکبیر

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکل تامین آب شهر جدید امیرکبیر باید با روش‌های جدید پیگیری شود.

نادر قلی ابراهیمی در حاشیه بازدید از شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسکان صد هزار نفر جمعیت در این شهر که در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این شهر روش‌های نوآورانه و فناورانه برای ساخت و تسریع در ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد محیطی مناسب جهت استقرار خانواده‌ها استفاده شده گفت: کاهش هزینه ساخت نیز مد نظر قرار گرفته است.

ابراهیمی با اشاره به فرصت‌های موجود در شهر جدید امیرکبیر افزود: مشکل تامین آب این منطقه نیز باید با روش‌های جدید پیگیری شود و شرکت آب فاضلاب استان درخصوص تحویل فازهای آماده اقدام کند.

وی کاشت برخی گونه‌های مقاوم به کم آبی و مقاوم به شوری برای بهبود فضای این شهر ضروری عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت و توسعه این شهر باید برخی اقدامات صورت بگیرد و ظرف یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید و اقداماتی باشیم که در حوزه  تامین آب، توزیع آب، برگشت فاضلاب، استفاده از روش‌های جدید برای طراحی ساختمان‌ها، انرژی خورشیدی، پنل‌های خورشیدی و استفاده از سطوح آبگیر باران باید انجام شود و این شهر را به یک الگوی کشوری تبدیل کند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061207457
  • خبرنگار :