معاون سوادآموزی استان لرستان:

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی افراد بی‌سواد همکاری کنند

معاون سوادآموزی لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد همکاری لازم را با سوادآموزی استان داشته باشند.

منصور بازگیر امروز (۱۱ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار در اداره کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی در کشور از ۹۸ درصد عبور کرده است، اما این نرخ در برخی استان‌ها متفاوت است و بی‌سوادی وجود دارد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ تا کنون که حوزه سوادآموزی در استان برون‌سپاری شده است، برخی اداره‌ها خیلی پای کار نیستند، در حالی که همه نهادها، سازمان‌ها و اداره‌ها مخاطبانی دارند و باید جهادی در شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد یاریگر نهضت سوادآموزی لرستان باشند.

معاون سوادآموزی لرستان بی‌سوادی را یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در استان دانست و با بیان اینکه در سه سال اخیر مراکز یادگیری نهضت را در نقاط محروم لرستان فعال کردیم، بیان کرد: به‌عنوان نمونه، در محله فلک‌الدین خرم‌آباد مرکز شهید مطهری برپا شده که علاوه بر سوادآموزی، مهارت افراد را نیز ارتقا داده است.

بازگیر از همکاری سازمان زندان‌های لرستان تقدیر کرد و گفت: با همت مدیر سازمان زندان‌های استان موضوع سوادآموزی به‌طور جدی پیگیری شده است و هیچ زندانی بی‌سوادی در زندان‌های استان نداریم، آنها پس از گذراندن دوره محکومیت، با سواد به جامعه بازمی‌گردند.

وی اظهار کرد: در این جلسه مصوب شود اداره‌ها در راستای شتاب‌بخشی برای شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد با نهضت سوادآموزی استان همکاری داشته باشند و فرمانداران و بخشداران، دهیاران را ملزم به شناسایی این افراد کنند و یک پایش بی‌سوادی در استان انجام شود.

معاون سوادآموزی لرستان اضافه کرد: اکنون ۱۳ هزار و ۶۴۳ نفر در کلاس‌های سوادآموزی استان مشغول به تحصیل هستند که ۴۷۰۳ نفر از آنها مطلقاً سواد نداشتند.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061106665
  • خبرنگار : 50177