چراغ بزرگترین کارخانه تولید فویل آلومینیومی غرب کشور در رزن دوباره روشن شد

بزرگترین کارخانه تولید فویل آلومینیومی غرب کشور در شهرستان رزن همزمان با هفته دولت با اعتباری افزون‌بر ۷۵۰۰میلیارد ریال احیا و با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولین استان و شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

احمد شانیان مدیرکل صمت استان همدان یکشنبه ۱۱ شهریور در آئین افتتاح یک واحد صنعتی شاخص کشور با اشاره به تعطیلی این واحد صنعتی در سال گذشته، گفت: با حمایت دولت این کارخانه با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید و صرف ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشت. 

احمد شانیان افزود: این واحد صنعتی یکی از صنایع مطرح در زمینه فویل آلومینیومی در کشور و بزرگترین واحد تولیدکننده این محصول در غرب کشور محسوب می‌شود. 

وی ظرفیت تولید سالیانه این واحد را ۴۸ هزار تن برشمرد و خاطر نشان کرد: این کارخانه صنعتی با تولید ۳۰هزار تن ورق و ۱۸ هزار تن فویل آلومینیومی آلیاژی در تامین بخشی از نیاز داخلی کشور به این محصول نقش بسزایی دارد.  

شانیان اضافه کرد: در هفته دولت ۱۱۰ طرح صنعتی، معدنی و صنفی در استان همدان با سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیارد ریال افتتاح و راه‌اندازی شد. 

فرماندار رزن هم اظهار کرد: کارخانه تولیدات ورق و فویل آلومینیومی شهرستان رزن به عنوان یکی از چهار کارخانه بزرگ فویل آلومینیومی سطح کشور و بزرگترین کارخانه فویل آلومینیومی غرب کشور به شمار می‌رود.

علی اصغر غفاری‌آثار افزود: این واحد صنعتی پیش از تعطیلی به بیش از ۱۳ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادرات داشته است که با احیا مجدد این کارخانه افزایش تولید و صادرات به کشورهای دیگر در برنامه این واحد قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در هفته دولت ۷۷ پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون‌بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061106567
  • خبرنگار : 50037