محمد شیری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در منطقه ۱۵، ۱۷ خط اتوبوسرانی و چهار خط اتوبوس تندروی بی آر تی وجود دارد، گفت: در مجموع ۱۸۴ دستگاه اتوبوس در این خطوط فعال است که در دو سال گذشته ۸۰ دستگاه از این اتوبوسها نوسازی شده است و صبح امروز نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی بوس به ناوگان این خطوط اضافه شد.
وی با بیان اینکه امیدواریم ۸۰ دستگاه اتوبوس باقی مانده دیگر نیز در نیمه دوم سال نوسازی شود، تصریح کرد: اتوبوسهای وارد شده امروز صبح به خط والفجر – بهارستان تزریق میشود و مینی بوسها به خط خاورشهر به پایانه خاوران وارد میشود که با ورود این حجم از ناوگان بخش زیادی از ناوگان فرسوده این منطقه نوسازی میشود.
شیری درباره آخرین وضعیت احداث خط هشت متروی تهران اظهار کرد: تمام تلاشمان این بود که خط هشت مترو از منطقه ۱۵ آغاز شود و برهمین اساس سال گذشته تمامی زمینهایی که برای احداث مترو لازم بود را تأمین کرده و در اختیار شرکت مترو قرار دادیم.
شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان اینکه از ۳۸ ایستگاه خط هشت، پنج ایستگاه در منطقه ۱۵ قرار دارد، گفت: برای تکمیل خط هشت مترو حدود ۱۰۰ همت بودجه به نرخ امروز نیاز داریم و دقت داشته باشید که مترو وسیله حمل و نقل انبوهبر و زمانبری است.
شیری اضافه کرد: افق ساخت خط هشت مترو تا ۱۴۲۰ تعیین شده اما شهردار تهران تاکید داشته که تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا سال ۱۴۱۰ خطوط جدید به زیر بار مسافرگیری برود؛ اما این مهم نیز منوط به تامین اعتبار مالی است که امیدواریم این مهم محقق شود.
شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که خط ۹ متروی تهران نیز همچون خط هشت کار خود را از منطقه ۱۵ شروع کند و بر همین اساس تمام زمینهای مورد نیاز را پیشبینی کرده و آمادگی داریم آن را در اختیار مترو قرار دهیم، اظهار کرد: بر اساس طرح اولیه خط ۹، پنج ایستگاه این خط در منطقه ۱۵ قرار دارد و با افتتاح پنج ایستگاه واقع در خط هشت و سه خط واقع در خط شش مترو میتوان گفت که منطقه ۱۵ از نظر حمل و نقل عمومی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام