معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد

نظافت مکانیزه معابر منتهی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از نظافت مکانیزه معابر منتهی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ورود خیل عظیم زائران دهه پایانی صفر به مشهد و ایجاد بار ترافیکی شدید در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، خدمت‌رسانی در زمینه نظافت و رفت‌وروب معابر و پیاده‌روها به صورت دستی بامشکلاتی مواجه می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با بهره‌گیری از ۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات نظافت شهری، رفت و روب معابر و پیاده‌روهای پیرامون حرم مطهر رضوی همزمان با دهه پایانی صفر به صورت مکانیزه انجام می‌شود که در این روش علاوه بر افزایش سرعت نظافت و خدمت‌رسانی، از خطرات جانی برای پاکبانان نیز جلوگیری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این تجهیزات شامل جاروب خیابانی معابر فرعی، جاروب مکشی با قابلیت جمع‌آوری زباله به وسیله لوله قابل انعطاف و جاروب  پیاده‌رویی است که در جاروی مکشی به دلیل داشتن حالت مکش، امکان نظافت کانال‌ها، کانیووها و باغچه‌ها نیز فراهم شده است.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، مسعود رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت:۶۵۰ سطل مخصوص جمع‌آوری پسماند خشک و تر برای اولین بار برای حفظ تمیزی و پاکیزگی و خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران از مبادی ورودی شهر در کنار موکب‌ها تا خیابان‌های اطراف حرم‌مطهر رضوی طراحی، ساخت و جانمایی شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061005971
  • خبرنگار : 50355