علی درویشی امروز شنبه ۱۰شهریورماه ۱۴۰۳، با بیان اینکه معلم، اولیا و دانشآموز سهبال حرکتی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت با تعامل و نقش سازنده این سه عامل موفق خواهد شد.
وی با اشاره به نقش معلمان و مدیران مدارس تصریح کرد: مدیر و معلم در مجموعه آموزش و پرورش موتور پیشران حرکتاند و نباید از نقش این عزیزان غافل شد.
مسئول تعلیم و تربیت استان ارج نهادن به مقام معلم را یک وظیفه ذاتی دانست و افزود: در راستای بهبود کیفیت نظام آموزشی، معلم باید با خیال آسوده در کلاس درس حاضر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به حضور اولیاء دانش آموزان در کنار مدرسه اشاره کرد و افزود: اگر در حوزه بین بخشی اولیا و مدرسه موثر عمل کنیم؛ قطعاً موفق خواهیم شد.
درویشی با تأکید بر تقویت ارتباط و تعامل با سایر نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش گفت: ارتباط سازمانی آموزش و پرورش و مدارس باید با محیط اجتماعی خود باید مورد توجه باشد تا مدارس به معنای واقعی کانون تربیتی محلهها شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان ویژگیهای یک مدیر موفق گفت: مدیر موفق، مدیری است که برنامهریزی داشته و بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب شناخت کافی داشته باشد.
این مسئول موضوع ثبت نام و پروژه مهر را دو محور اساسی در کار نظام تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد: ضرورت برنامهریزیهای کوتاه، میان و بلندمدت، توجه به دانشآموزان و بسترسازی برای رسانهای کردن موفقیتهای آنان، ارتقاء مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، اهتمام لازم برای انجام پروژه مهر و انجام فرآیندهای مربوط به آن در ابعاد مختلف برنامه درسی، فضاسازی فیزیکی، ساماندهی نیروی انسانی و تأیید ضوابط ابلاغ آنان در سطح مدرسه، تحلیل علمی امتحانات، برگزاری نشست انجمن اولیاء و مربیان قبل از سال تحصیلی از دیگر نکات مهمی است که باید بهآنها توجه کرد.
انتهای پیام