به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه نوزدهمین پویش قرار خدمت با اشاره به حضور شهردار تهران و معاونین در مساجد منطقه ۱۹ برای گفتگوی بیواسطه با مردم، اضافه کرد: در طول سه سال گذشته خدمت در شهرداری تهران، چند اتفاق شاخص افتاد. اولین نکته موضوع «انضباط مالی» است. نام علیرضا زاکانی در تاریخ سیاسی ایران به مبارزه با مفاسد معروف است. در در همین رابطه در ۳۶ ماه گذشته نیز تلاش شد تا با یکپارچه کردن حسابهای شهرداری تهران و انتظامبخشی مالی، مقابل بسیاری از خاصهخرجیهای نادرست گرفته شود.
سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که ما یک تجمیع حسابها و ایجاد خزانه واحد مالی تکلیف روی زمین مانده قانون برای شهرداری بود، افزود: با ایجاد خزانه واحد جلوی بسیاری از حیفومیلهای بیتالمال گرفته شد. در ابتدای این دوره از مدیریت شهری در شهرداری تهران حدود ۱۲۰۰ حساب وجود داشت. با اجرای قانون خزانه واحد همه این حسابهای در یک حساب به صورت کاملاً شفاف تجمیع شد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر حقوقبگیر دارد. سابقاً حقوقهای پرسنل به صورت نامنظم و از دوم تا چهاردهم هر ماه پرداخت میشد. عملاً نظمی نداشت. آخرین گروهی هم که مشمول پرداخت میشدند، کارگران فضای سبز بودند. یکی از نخستین دستورات شهردار تهران، پرداخت اولویتدار حقوق کارگران فضای سبز بود. با اجرای همین یک تصمیم، در نخستین ماه فعالیت، دیرکرد پرداخت حقوقها از ۱۴ روز به ۵ روز رسید. حساب خزانه واحد به انضباط و تأمین منابع مالی بسیار کمک کرد و حقوقها ابتدای ماه پرداخت شد. با ایجاد خزانه واحد، درآمد شهرداری تهران هم افزایش پیدا کرد.
محمدخانی به برگزاری پویش «امید و افتخار» از ابتدای فعالیت شورای ششم اشاره و ادامه داد: با تکمبل پروژههای که سالها روی زمین مانده بود، اتفاقات خوبی در حوزههای مختلف در شهر به وقوع پیوست. هر ۴۵ روز یک ایستگاه مترو اضافه شد. در حوزه حملونقل هم حدود هزار و ۵۰ اتوبوس نو به ناوگان عمومی در طول سه سال گذشته اضافه شد.
بنا براعلام سایت شهر، وی کمکاریهای گذشته در حوزه حملونقل عمومی را علت اساسی مشکلات ترافیک امروز تهران دانست و تصریح کرد: تهران بر اساس اسناد بالادستی به ۱۱هزار اتوبوس نیاز دارد. در ابتدای دوره حدود ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد. امروز حدود ۳هزار و صد دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت است. اولویت فعالیت این اتوبوسها نیز در خطوط پُر رفت و آمد، خطوط بیآرتی و مناطق جنوبی است. ۷ خط بیآرتی داریم که کل شهر را به هم وصل میکند و جمعیت زیادی از آن استفاده میکنند. تلاش بسیاری برای خرید اتوبوس نو و اورهال اتوبوسها انجام شد. امیدواریم با عملیاتی شدن قرارداد بزرگ برقیسازی زیرساختهای حملونقل عمومی، بهزودی شاهد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با آلایندگی صوتی و گازی صفر به پایتخت باشیم.
انتهای پیام