در جهاددانشگاهی هرمزگان انجام شد

برگزاری دوره آموزشی ایمنی کار با مواد آزمایشگاهی 

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان از برگزاری اولین دوره آموزشی دفتر استانداردسازی در جهاددانشگاهی هرمزگان خبر داد.

  احمد زاهری رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان، افزود: اولین دوره آموزشی دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی با عنوان ایمنی کار با مواد آزمایشگاهی برگزار شد.  

زاهری عنوان کرد: این دوره آموزشی با حضور متقاضیان از شهرهای مختلف استان برگزار شد.  

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک برگزاری سه دوره آموزشی توسط این دفتر در دست برنامه‌ریزی بوده که این دوره‌ها شامل دوره آموزشی تدوین استاندارد، دوره آموزشی حریق و دوره آموزشی کپسول‌های طبی ویژه بیمارستان می‌باشد.

وی به سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی ایمنی کار با مواد آزمایشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این دوره آموزشی می‌توان به مفاهیم، تعاریف و اصطلاحات، طراحی استاندارد آزمایشگاه، تجهیزات حفاظت فردی، ایمنی مواد شیمیایی، ایمنی حریق و برق، شناسایی و ارزیابی خطرات، مدیریت بحران در آزمایشگاه، سیستم‌های ایمنی آزمایشگاه، اصول کار ایمن در آزمایشگاه، مواجهات شیمیایی و رفع آلودگی‌های سطوح و تجهیزات و ایمنی در آزمایشگاه زیستی اشاره کرد.  

زاهری خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی، گواهینامه مورد پذیرش اداره‌کل استاندارد دریافت می‌کنند.  

وی با تقدیر از دکترباقری مدیرکل استاندارد استان هرمزگان که زمینه‌ای فراهم نموده‌است تا صنایع، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های همکار اداره‌کل استاندارد بتوانند از ظرفیت علمی و آموزشی جهاددانشگاهی استفاده نمایند بیان کرد: جهاددانشگاهی هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های مورد نیاز، آمادگی دارد برای ادارات نیز دوره‌های آموزشی برگزار نماید.  

قابل ذکر است؛ دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی هرمزگان با مشارکت اداره‌کل استاندارد استان و جهاددانشگاهی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه استاندارد راه‌اندازی شده‌است.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403060804990
  • خبرنگار : 50673