افتتاح فاز دوم مجموعه تفریحی- توریستی جهان کوچک ملایر

عصر امروز فاز دوم ابر پروژه مجموعه تفریحی- توریستی جهان کوچک ملایر واقع در جاده سلامت، با حضور استاندار همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ملایر و مدیران دستگاه‌های اجرایی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر در زمینی به وسعت ۴۸ هکتار، با اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

 علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان پنجشنبه ۸ شهریور در حاشیه این افتتاحیه با بیان اینکه مینی ورلد یک اثر کم نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود و بیش از ۱۳۸ المان از سراسر جهان در آن ساخته و نصب شده است، افزود: به طور قطع ابهره‌برداری از این پروژه باعث جذب توریست و گردشگران خارجی بسیاری می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف، افزود: به تازگی سفیر بلاروس سفری به ملایر داشت و از ظرفیت‌های بالای این شهرستان اظهار رضایت کرد که نویدبخش آینده خوب برای ملایر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهردار ملایر، نمونه یک شهردار پر تلاش در سطح استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: ما همواره سعی کردیم در کمیسیون‌های مختلف استانداری همراه و همگام با شهرداری، شورای شهر و مدیریت شهرستان ملایر مساعدت‌های لازم را داشته باشیم.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ماندگار دولت آیت الله شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور شهید نمونه تمام عیار عشق به مردم، اخلاص و ولایت پذیری بود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برنامه محوری و عملیاتی حرکت کردن اولویت کاری ما بوده و هست، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث تولید، طی سه سال گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری را احیا کردیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان همدان ظرفیت بسیار بالایی در سطح ملی به شمار می‌رود، گفت :۹ نماینده استان در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور دارند و منشا اثر هستند .

وی یکی از عوامل رشد و توسعه، شکوفایی و تعالی استان همدان و شهرستان ملایر را عدالت محوری در همه حوزه‌ها دانست و افزود: در بحث رفع مشکل آب شرب و کشاورزی، توزیع همگون اعتبارات و اشتغال زایی گام‌های موثری برداشته شود.

استاندار همدان با اشاره به پتانسیل‌های بالای ملایر در حوزه مبلمان منبت، شیره و انگور ، مرواربافی، صنایع دستی قالی بافی و صنعت گردشگری، اظهار کرد: به طور قطع حضور دو نماینده پای کار در ملایر که با وفاق و همراهی اقدامات مشترکی را به انجام می‌رسانند حرکتی خجسته به شمار می‌رود که سبب رفع نیازهای مردم خواهد شد.

 شهردار ملایر  نیز در حاشیه این افتتاحیه، گفت: این پروژه در غرب کشور در نوع خود بی‌نظیر است و ما در تمام فصول سال بازدید کننده و گردشگر داریم.
 

مجید فرجی بیان اینکه افتتاح مجموعه تفریحی توریستی مینی ورلد ملایر نقش موثری در رونق صنعت توریسم استان همدان دارد، افزود: تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز از این پروژه قابل توجه بوده است.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: مقرر شده است در این مجموعه تفریحی-توریستی بزرگ رویدادهای مناسبتی چون جشنواره‌های شیره و انگور و مبلمان منبت با حضور شهروندان ، مسافران و گردشگران برگزار شود.

یکی از اعضای شورای شهر ملایر نیز با بیان اینکه وحدت و همدلی موجود بین فرمانداری، مدیران اجرایی شهرداری و شورای شهر ملایر باعث شده طی سال‌های اخیر توسعه مضاعفی را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر پروژه‌های نیمه تعطیل به بهره‌برداری رسیدند.

عباس جوکار با بیان اینکه شهر ملایر به شهر جشنواره‌ها تبدیل شده است و این نشان دهنده پتانسیل بالای ملایر به شمار می‌رود، گفت : پروژه گردشگری مینی ورلد بعد از چندین سال رکود امروز فاز دوم آن به بهره‌برداری می‌رسد و نویدبخش آینده روشن برای صنعت گردشگری شهرستان و استان است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060804982
  • خبرنگار : 50038