رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

لزوم بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم شهریور ماه در دیدار با رئیس امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان گیلان، اظهار کرد: امروزه با بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و باغی، خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌شود.

وی با ابراز تأسف از حجم بالای تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان گیلان، افزود: باید ساختارهای جدیدی در راستای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اینکه ویلاسازی‌ها در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی است، گفت: ضروری است عزم جدی و ملی برای صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: به دنبال تصمیمات اشتباه برخی مدیران در سال‌های گذشته امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هستیم و باید با اصلاح طرح هادی بستری برای کاهش تخلفات و ساخت سازه‌های مجاز و ایمن فراهم شود.

وی سامانه پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده است بسیار کاربردی و استفاده از آن را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل به ما گزارش می‌دهد و متاسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضایی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان،حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی را مهم و ضروری برشمرد و گفت: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی زراعی و ملی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده است لذا طرح حدنگار جهت صدور سند اراضی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی زمین خواران باید با قوت و سرعت به اتمام برسد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804815
  • خبرنگار :