همزمان با هفته دولت

سومین مرکز ثابت نجوم کانون پرورش فکری مازندران در بابل افتتاح شد

همزمان با هفته دولت سومین مرکز ثابت نجوم مازندران در کانون پرورش فکری شهرستان بابل افتتاح و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

امام جمعه بابل امروز، ۷ شهریور در مراسم افتتاح سومین مرکز نجوم مازندران در بابل اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه کانون شکوفا کردن استعدادهای درونی افراد است از این رو ایجاد مراکز نجوم هم مانند سایر علوم سبب کشف استعدادها می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: تلفن همراه وفضای مجازی مرگ استعداد نسل جوان را فراهم کرده است چنان نسل جوان ما به آن معتاد شدند که با این تجهیزات می‌خوابند و بیدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: راهکار رفع این مشکل راه اندازی چنین مراکز و تجهیز امکانات لازم در این مراکز است.

امام جمعه بابل گفت: اگر یک نفر از بین کسانیکه از این بخش استفاده می‌کند استعدادش شکوفا و افتخار آفرین باشد کافی است و ما نیز انتظار نداریم همه منجم شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز دراین مراسم اظهار کرد: کانون محل قابل اعتماد برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان است که با علاقه وارد کانون می‌شوند و طبق استعداد خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: کانون از سال ۱۳۴۴ شکل گرفت و درسال ۱۳۴۶ شاهد تشکیل کانون پرورش فکری در بابل بودیم.

 وی با اشاره به اینکه وظیفه کانون کشف استعدادهای نهفته و ایجاد زمینه پرورش این استعدادها است، گفت: بیش از ۶۰ نوع فعالیت در این کانون انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران نیز اظهار کرد: باهمکاری دولت با مجموع اعتبارات استانی و شهرستانی با اعتبار یک میلیارد تومان مرکز نجوم شهرستان بابل برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شد.

حامدفاضلی کبریا با اشاره به اینکه این مرکز سومین مرکز ثابت نجوم مازندران در حال بهره‌برداری است، افزود: این مرکز در راستای خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان بابلی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این مرکز با ظرفیت بالایی با استفاده از تلسکوپ‌ها و دستگاه‌های پردازش آسمان و نجوم مشغول فعالیت در عرصه کانون پرورش فکری کودکان است.

فاضلی با اشاره به اینکه بحث نجوم و رصد فضا یکی از علاقمندی‌های نسل امروزی است، تصریح کرد: کنجکاوی در عرصه رصد آسمان یکی از موضوعات جذاب برای کودکان و خانواده‌ها است. لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای ایجاد مراکز علم وفنآوری که مصوب جدید هیات وزیران و هیات کانون پرورش فکری است در صدد گسترش مراکز نجوم در کشور بوده که این مرکز بعنوان سومین مرکز دراستان مازندران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060704510
  • خبرنگار : 50490