تمجید فدراسیون جهانی از پاراتکواندوکاران ایران در پارالمپیک پاریس

فدراسیون جهانی تکواندو به بررسی برترین‌های هر وزن در بازی‌های پارالمپیک پاریس برداخته که در ۲ وزن نام دو پاراتکواندوکار در اوزان ۸۰- و ۸۰+ به عنوان مدعیان کسب مدال نام برده است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی بهترین‌های پاراتکواندو در هر وزن پرداخت که در بین مدعیان قهرمانی در ۲ وزن، «حامد حق شناس» و «علیرضا بخت» در  اوزان ۸۰+ و ۸۰- کیلوگرم دیده می‌شود.

وزن ۸۰- کیلوگرم (علیرضا بخت) در خصوص این تکواندوکار نوشته است که او در چند گرندپری، بازی‌های پاراآسیایی و قهرمانی آزاد اروپا توانسته روی سکو قرار بگیرد. او قصد دارد غیبت مدال آوران پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از ایران مانند اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما را با مدال در پاریس جبران کند.

همچنین در باره وزن ۸۰+ کیلوگرم (حامد حق شناس) نوشته است که او با کسب ۶ مدال طلا در ۲ سال اخیر یکی از مدعیان طلای پارالمپیک در این وزن خواهد بود. این ایرانی دارنده رنکینگ اول جهان مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ و قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را در کارنامه خود دارد و حالا می‌خواهد اعتماد به نفس خود را با ورود به شیاب چانگ گرندپله افزایش دهد.

رقابت‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ از فردا پنجشنبه ۸ شهریور آغاز می‌شود و تا دهم شهریور ادامه خواهد داشت.

تیم ملی پاراتکواندو در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۵ نماینده (مریم عبدالله پور وزن ۴۷-، زهرا رحیمی ۵۲-، سعید صادقیان پور وزن ۶۳-، علیرضا بخت ۸۰- و حامد حق شناس ۸۰+) حضور دارد.

هدایت تیم را عاطقه کشاورز، پیام خانلرخانی (سرمربی) و علی کریمی صابر (مربی) برعهده دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403060703983
  • خبرنگار : 90047

برچسب‌ها