مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان اعلام کرد:

آغاز کشت برنج در سطح بیش یک هزار ۲۵۰ هکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان از آغاز کشت برنج به‌عنوان سومین محصول از لحاظ افزایش سطح زیرکشت بعد از دو محصول گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

«علیرضا صیدمرادی» در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: سطح زیر کشت برنج در این شهرستان در دو بخش مرکزی و کارزان یک هزار و ۲۵۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۳ هزار ۷۵۰ تن برنج سفید تولید شود.

وی ارقام کشت شده در این شهرستان را شامل طارم، عنبربو، شمشیری و هاشمی  برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان افزود: برنج تولید شده علاوه بر مصرف استان، به بازار استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود و از نظر اقتصادی برای کشاورزان کشت این محصول از اهمیت زیادی برخوردار دارد، بنابراین کارشناسان حفظ نباتات شهرستان به صورت هفتگی از مزارع برنج بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری نکات فنی در خصوص کنترل عوامل خسارت‌زای آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز را به کشاورزان به صورت چهره به چهره ارائه می‌کنند.

صیدمرادی اضافه کرد: برای مبارزه با موش مغان که یکی از آفات اصلی در مزارع برنج  است، سم فسفر دوزنگ به‌صورت رایگان و با رعایت دستورالعمل، به برنج‌کاران شهرستان تحویل شد.

این مسئول گفت: در شهرستان ۱۸ طرح برنجکوبی صنعتی و   سنتی جهت فراوری شلتوک به برنج سفید در شهرستان آماده فعالیت هستند که نیاز کشاورزان شلتوک کار را برآورده می‌کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403060703827
  • خبرنگار : 71299