رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد خبر داد

«نامیرا» رویداد پاس‌داشت بی‌مثل‌ترین حماسه برگزار می‌شود

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد از برگزاری رویداد «نامیرا» به مناسبت بزرگداشت حماسه حسینی، از ۶ شهریور به مدت سه شب پیاپی در مجتمع دکتر شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد خبر داد.

مهدی نعیمیان راد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هر شب از این رویداد دارای چند بخش اصلی بوده و شامل سخنرانی‌ها و اجراهای هنری متنوعی در همین زمینه است، اظهار کرد: در شب اول، مهدی ناظران پور از فعالان فرهنگی و از راویان معروف تاریخ شفاهی مشهد، با موضوع هدف و سنت‌های عزاداری در مشهد قدیم، سخنرانی خواهد کرد. سپس یاسین حجازی به صورت زنده به اجرای یکی از قسمت‌های پادکست نیوفولدر که درباره امام حسین(ع) و وقایع مرتبط با نهضت حسینی است، خواهد پرداخت.

وی افزود: در ادامه برنامه و در تکمیل پادکست علی کیانی نژاد، نی‌نوازی خواهد داشت. در حاشیه این شب، شاهد اجرای نقاشی خط از علیرضا بهدانی با موضوع اسامی و القاب امام رضا(ع ) خواهیم بود. از رویدادهای فرعی این شب نیز می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس غریب قریب، که مروری بر عکس‌های کمتر دیده شده مشهد و امام رضا(ع) است، اشاره کرد.

نعیمیان راد با اشاره به بخش‌های هنری در شب دوم این رویداد خاطرنشان کرد: همچنین محسن حسام مظاهری از پژوهشگران برتر دینی کشور با موضوع دین پازلی و دین موزاییکی به ایراد سخن خواهد پرداخت. در ادامه یاسین حجازی بخشی از کتاب «آه» را قرائت کرده و این شب با اجرای نی نوازی کیانی نژاد به پایان خواهد رسید.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد گفت: در شب سوم سخنان میلاد دخانچی، نویسنده و پژوهشگر با موضوع پدیدارشناسی ابلیس در واقعه عاشورا را خواهیم داشت و در ادامه یاسین حجازی کتاب قاف را خوانش کرده و در نهایت برنامه با اجرای نی‌نوازی به پایان می‌رسد.

وی افزود: در کنار این رویداد و در هر سه شب، موکب دانشجویان از مهمانان پذیرایی خواهند کرد.

گفتنی است رویداد «نامیرا» به همت سازمان دانشجویان و فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد و همچنین کانون بعثت اخلاق، از ۶ شهریور به مدت سه شب پیاپی از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱ در تالار فردوسی مجتمع دکتر شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603437
  • خبرنگار : 50984