افتتاح سالن جلسات شهید رئیسی در دانشگاه ملایر

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، سالن جلسات شهید دکتر سید ابرهیم رئیسی در ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۸۰ نفر افتتاح شد.

 رئیس دانشگاه ملایر دوشنبه ۵ شهریورماه در این آئین به فعالیت‌های رو به رشد دانشگاه در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: تدوین و تصویب سند راهبردی دانشگاه و به‌روزرسانی رشته‌های تحصیلی، آغاز اجرای طرح تحول وزارت علوم به‌عنوان اولین شهرستان در استان همدان با اخذ مجوز تاسیس سه دانشکده جدید شامل دانشکده تغذیه و امنیت غذایی، دانشکده بین رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین از جمله این دستاوردهاست.

ابراهیم محمدی‌منش از اخذ مجوز ۱۰ رشته تحصیلی جدید در سال‌تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: یک رشته در مقطع کارشناسی، هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته جدید در مقطع دکتری از مهرماه دانشجو خواهند داشت.

محمدی‌منش به افزایش چند برابری بودجه پژوهشی دانشگاه طی سه سال اخیر اشاره و بودجه پژوهشی امسال را ۴۷ میلیارد تومان دانست و افزود: تسویه بدهی به ادارات و سازمان‌ها و پرداخت هزینه حق‌التدریس اساتید به‌صورت ماهانه از دیگر اقدامات است.

وی از انعقاد قرارداد آغاز عملیات اجرایی فاز تکمیلی دانشکده فنی و مهندسی با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: خوشبختانه گره‌های پروژه کتابخانه دانشگاه تا حد زیادی باز شده است و تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز به سختی‌های حوزه مدیریتی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: تعطیلی دو ساله مراکز علمی و آموزشی در دوران کرونا مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بود به‌ طوری که بسیاری از خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مدیریت می‌شد، تعطیل و یا تغییر کاربری داده بودند.

سلمان اسماعیلی ضمن اشاره به مدیریت صحیح مجموعه دانشگاه پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و ساماندهی این دست چالش‌ها، گفت: امروز دانشگاه ملایر مسیر رو به رشد و رو به ثباتی را طی می‌کند و در سال‌های آینده خبرهای خوبی در مورد دانشگاه می‌شنویم.

اسماعیلی دانشگاه ملایر را یکی از افتخارات این شهرستان خواند که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، همچنین عملیات اجرایی پروژه پارکینگ مرکزی دانشگاه ملایر در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع، با ظرفیت حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه ون و مینی‌بوس و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

قرار است در فاز نخست این پروژه زیر ساخت‌ها و سکو ها و در فاز دوم آسفالت و سایه‌بانها نصب شود. پنل‌های خورشیدی نیز برای تامین برق پارکینگ روی سایه‌بان‌ها  نصب خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502521
  • خبرنگار : 50416