عزاداری روز اربعین در شهرستان پیشوا برگزار شد

مراسم عزاداری در غروب اربعین با ورود هیات عزاداری در قالب هیاتهای سینه زنی و زنجیر زنی وارد حرم فرزند بلافصل موسی بن جعفر (ع) شدند و همنوا با اسیران دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

شهرستان پیشوا روز یکشنبه میزبان هزاران نفر از عزاداران و عاشقان سید و سالار شهیدان در روز اربعین بود. مردم شهید پرور قبل از ماه محرم با سیاه پوش کردن حرم برادر بلافصل امام رضا (ع ) و برافراشتن پرچم های عزاداری ارادت خود را به خاندان عزت و طهارت نشان دادند.

حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) مبدأ قیام خونین ۱۵ خرداد است. مردم دیار ۱۵ خرداد در روز بنی اسد در این صحن و سرا مشغول برگزاری آیین بنی اسد در روز ۱۲ محرم الحرام بودند که با شنیدن خبر دستگیری امام راحل کفن به تن کرده و به سمت تهران حرکت کردند که در بین راه با مردم ورامین همسو شده و در پل باقر آباد با رژیم پهلوی درگیر و به شهادت رسیدند.

این مراسم امسال تا غروب اربعین در صحن و سرای منور و نورانی حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) برپا شد و مردم به عزاداری پرداختند.

هیئت های عزاداری در قالب سینه زنی و زنجیر زنی وارد حرم شدند و با اجتماع در مقابل ایوان حرم در مقابل ضریح منور حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) مصیبت اسیران کربلا و مخصوصا سه ساله جامانده کربلا را تسلیت عرض کرده و عزاداری کردند.

زائرین و مجاورین در حرم با قرائت قرآن، زیارت عاشورا و زیارت اربعین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با نوحه سرایی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کردند.

ده ها موکب به عزاداران حسینی طی مسیر خدمات رسانی کرده و عزاداران حسینی میهمان سفره کرم اباعبدالحسین (ع) در ظهر اربعین بودند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060402024
  • خبرنگار : 71951