وحدت عماد هدف در خصوص هدف از برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اظهار کرد: هدف این جشنواره ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانهای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکهسازی بیشتر با تولید و توزیعکنندگان محتوای رسانهای مرتبط بافرهنگ و سیره رضوی در عرصه بینالملل و همچنین تعمیم و گسترش تولیدات رسانهای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانههای گوناگون بهویژه رسانههای نوین است.
وی محورهای موضوعی این جشنواره را شامل ۶ بخش اصلی سیره رضوی، زائر و زیارت، وقف و نذر، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا(ع) و جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: قالبهای اصلی که شرکتکنندگان میتوانند آثار خود را در محورهای موضوعی اشاره شده ارسال کنند، شامل رسانههای خبری و تحلیلی، رسانههای مجازی، مستند، نماهنگ، پویانمایی و موشنگرافیک، عکس خبری، برنامه تلویزیونی، صفحه و کانال در شبکههای اجتماعی و پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکههای اجتماعی است.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) تصریح کرد: در این دوره از جشنواره ظرفیت حضور داوران برتر و فرهیخته کشوری که از چهرههای نامآشنای رسانهای نیز هستند بهرهگیری شده است.
وی ادامه داد: ارزیابی آثار در دو گام انجام میشود؛ به این شکل که در مرحله مقدماتی، تمام آثار توسط اعضای هیأتعلمی جشنواره مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله بعد انتخاب آثار برتر، توسط داوران نهایی صورت میپذیرد.
عماد با اشاره به اینکه فعالان رسانهای استانهای خراسان رضوی، اصفهان و تهران طی دورههای گذشته همواره پیشتاز حضور در این جشنواره بودهاند، اظهار کرد: در دوره چهارم، تلاش شده است تا با همافزایی مجموعههای تخصصی و بهویژه مردمی تولیدکننده محتوای رسانهای رضوی در داخل و خارج از کشور، شاهد حضور و مشارکت آثار رسانهای تأثیرگذارتر و متنوعتری به نمایندگی از شیفتگان حضرت رضا (ع) در اقصینقاط جهان باشیم.
به گزارش آستان نیوز، وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را ابتدای فصل زمستان اعلام کرد و یادآور شد: اطلاعرسانی جشنواره، فرایند ثبتنام و ارسال اثر و همچنین معرفی برگزیدگان از طریق پایگاه اطلاعرسانی جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir انجام میشود.
انتهای پیام