سرگردانی بیماران سرطانی در خراسان شمالی درپی خراب شدن یک دستگاه

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از خراب شدن دستگاه شتاب‌دهنده خطی در بخش پرتودرمانی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و سرگردانی بیماران برای ادامه درمان خبر داد.

حمید حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه چند ماه است این دستگاه خراب شده و هنوز تعمیر نشده است، اظهار کرد: بیماران در بخش پرتودرمانی در بجنورد به‌صورت رایگان درمان می‌شدند؛ اما با خراب شدن دستگاه مجبورند به شهرهای مشهد، تهران، سبزوار و ... مراجعه کنند.

وی گفت: هزینه هر جلسه پرتودرمانی سه میلیون تومان است و برای ۴۰ جلسه، بیماران باید ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند که برای آن‌ها مبلغ زیادی است و خراب شدن دستگاه شتاب‌دهنده خطی در بجنورد آه و ناله بیماران مبتلا به سرطان این استان را درآورده است.

حریری با اشاره به اینکه بیماران قادر به پرداخت این هزینه ها نیستند، ادامه داد: این مشکل سبب شده است تا تعدادی از بیماران درمان را رها کنند.

وی تاکید کرد: این دستگاه باید هرچه سریع‌تر تعمیر شود و مسئولان علوم پزشکی استان تا زمان تعمیر دستگاه می‌توانند با مسئولان علوم پزشکی سایر استان‌ها مذاکره کنند تا بیماران این استان را تحت پوشش قرار دهند و بیماران با هزینه‌های خیلی کمتر یا رایگان پرتودرمانی را انجام دهند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی افزود: سرطان، بیماری‌ای نیست که بیماران منتظر بمانند تا قطعه خراب‌شده این دستگاه از خارج بیاید و دستگاه تعمیر شود و درمان از سرگرفته شود، مسئولان استان باید به دنبال چاره‌ای برای حل این مشکل باشند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403053020987
  • خبرنگار : 50046