افزایش ۳ درصدی ورودی و خروجی‌ خودروها به همدان

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش سه درصدی ورودی و خروجی خودروها به این استان از ابتدای طرح اربعین تاکنون به نسبت مدت مشابه اربعین سال گذشته خبر داد.

سرهنگ ارسلان سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طرح اربعین به تبع سراسر کشور از ۱۶ مرداد ماه در استان همدان آغاز شده که در همین رابطه از ۱۶ اربعین تا امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۱ میلیون تردد در جاده‌های این استان صورت گرفته و توسط تردد شمارها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در طرح اربعین در طول روز هر روزه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو ورودی و خروجی از استان همدان دارند، خاطرنشان کرد: این میزان ورودی و خروجی خودروهای در حال تردد از محور همدان از ابتدای طرح تاکنون ، به نسبت مدت مشابه اربعین سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

سرمدی با اشاره به حجم ترافیک در محورها و جاده‌های استان همدان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر دولاین رفت و برگشت زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات در محور و جاده‌های استان همدان به‌صورت متوازن دارای حجم ترافیک است.

وی  با بیان اینکه به علت گرمای هوا بیشترین ساعات ترافیک در شب‌ها از هفت صبح تا دو یا سه صبح بوده و حجم بالای ترافیک را در محورهای استان در این ساعات داریم، ادامه داد: سه راهی بهار به سمت کرمانشاه، آزادراه و نیز محور آورزمان-نهاوند- کرمانشاه از محورهای پرتردد استان همدان در طرح اربعین حسینی از ابتدای طرح تاکنون بوده است.

وی همچنین با اشاره به سه مورد فوتی زائران اربعین حسینی در جاده‌های استان همدان از ابتدای طرح اربعین تاکنون، یادآور شد: تعداد موارد تصادفات و حوادث تصادف فوتی جاده‌های همدان از ابتدای طرح اربعین تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده است.

سرمدی اضافه کرد: واژگونی به علت خستگی، خواب آلودگی و نداشتن تمرکز راننده از بیشترین دلایل حوادث تصادفات در محور و جاده‌های استان همدان طی مدت فوق بوده که اکثراً در ابتدای صبح رخ داده است.

وی  با اشاره به تعداد ۱۵۶ ایستگاه و موکب صلواتی در جاده‌های استان همدان، گفت: با توجه به اینکه همدان، استان مسیر عبور ۱۷ استان برای تردد به عتبات عالیات به شمار می‌رود از رانندگان و زائران اربعین حسینی در حال تردد در جاده‌های استان همدان درخواست داریم با توجه به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی مستقر در جاده‌های همدان حتما در طول مسیر خود در این موکب‌ها خستگی خود را رفع کرده و برای رفت و یا برگشت عجله نداشته باشند و با تمرکز رانندگی کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403053020652
  • خبرنگار : 50037