یک مسئول خبر داد:

پرداخت ۱۷۰۰ مورد تسهیلات اشتغال بنیاد شهید در لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از پرداخت ۱۷۰۰ مورد تسهیلات اشتغال خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هبت الله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال یک هزار و ۷۰۰ فقره وام اشتغال برای بنیاد شهید تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه به محض اینکه بانک‌ها اعلام کنند وام‌ها پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بحث وام‌های اشتغال لرستان این نهاد ۹۴ درصد وام‌های استان را جذب کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وام مسکن، افزود: در سال ۱۴۰۱ کل وام‌ها پرداخت شده و در سال ۱۴۰۲ در کل کشور داده نشده و برای سال جاری نیز هنوز چیزی اعلام نشده است.

هاشمی اضافه کرد: زمان ورود به بنیاد شهید استان ۱۱ هزار پرونده تعیین تکلیف نشده وجود داشت که بلاتکلیف بودند اما با یک حرکت جهادی همه آن‌ها تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ پرونده احراز بند الف ماده ۸۷ رزمندگان سپاه و ارتش طی دو سال اخیر مورد رسیدگی قرار گرفته است، بیان کرد: خیلی از ایثارگران در این راستا که سال‌ها پرونده آن‌ها بلاتکلیف مانده بود، تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: در بحث مشاوره و آموزش‌های خانواده و برگزاری کارگاه‌های تخصصی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته، به‌طور مثال اقدامات در حوزه مشاوره رشد پنج برابر داشته است، ۷۲۵ کلاس آموزشی برای خانواده‌ها برگزار شده است، دو هزار و ۵۲۳ کارگاه و دوره تخصصی نیز در سطح استان برگزار کرده‌ایم.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح «سپاس» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار دیدار چهره‌به‌چهره با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ کمیسیون پزشکی و چندین کمیسیون پرستاری، افزود: در حال حاضر پدر و مادر شهید بالای ۷۵ سال نداریم که حق پرستاری نگیرند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403053020298
  • خبرنگار : 50175