مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

اعزام زائران گیلانی اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ۶۷۴۷ زائر طی ۱۴ روز گذشته به پایانه های مرزی عراق اعزام شدند، گفت: بیش از ۹۵ درصد زائران به مرز مهران رفتند.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، از اعزام ۶۷۴۷ زائر اربعین حسینی(ع) از استان گیلان از ۱۶ مردادماه تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تمامی امکانات حمل و نقل برای برگزاری این رویداد بزرگ فراهم است.

وی با بیان اینکه زائران طی ۳۲۱ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در مراسم اربعین حسینی به پایانه‌های مرزی اعزام شده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد زائران به مرز مهران اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۱۶ درصدی اعزام زائران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ویژه نظارت بر اعزام زائرین اربعین حسینی در استان گیلان اجرا می شود.

نیک فهم ادامه داد: با اجرای این طرح، تیم های نظارت محسوس و میدانی در پایانه های مسافربری گیلان بر نحوه خدمات رسانی و اعزام زائران با ناوگان عمومی نظارت می کنند.

وی اضافه کرد: در طرح مذکور که با همکاری ستاد اربعین استان اجرا می شود، چگونگی تهیه بلیط زائران از شرکت های حمل و نقل مسافری، نرخ کرایه ها و نحوه سرویس دهی و خدمات دهی به زائران نظارت و کنترل می شود؛ مجتمع های خدماتی - رفاهی و سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی نیز از موارد دیگری است که از جهت پاکیزگی، قیمت، کیفیت اغذیه و خدمات ارایه شده، مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052920232
  • خبرنگار : 50040