/توصیه‌ای به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/

نیازهای دانش‌آموزان مناطق مرزی و عشایر از تجهیزات آموزشی تا معلمان توانمند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توصیه کرد برای برقراری عدالت آموزشی، توجه ویژه‌ای به توانمندسازی معلمان عشایر و مناطق محروم و مرزی و همچنین توسعه امکانات زیرساختی، فضا و تجهیزات آموزشی مدارس این مناطق داشته باشد.

علی تیرگیر در گفت‌وگو با ایسنا، به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش توصیه کرد در راستای عدالت آموزشی و برقراری عدالت آموزشی، خاص مناطق لازم التوجه مناطق عشایری و روستایی و مرزی و همچنین توانمندسازی و تخصیص نیروی انسانی، تجهیز فضا و تجهیزات مدارس عشایری، تولید محتواهای مناسب با اقلیم و فرهنگ جامعه عشایری اقدام کند تا بدین ترتیب به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در برنامه وی نیز وجود دارد، بتوان دست یافت.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور تاکید ویژه بر بحث عدالت آموزشی دارند افزود: عدالت آموزشی جزء لاینفک برنامه‌های دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر است و امیدواریم در ابعاد و زوایای مختلف به این بحث جامه عمل پوشانده شود؛ بحثی که مغفول مانده، نیازمندی‌های دانش‌آموزان لازم التوجه مناطق عشایری و مرزی است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی و مهتر از همه تخصیص نیروی انسانی متخصص ویژه دوره‌ متوسطه اول و دوم نیازمند توجه جدی وزیر بعدی است ادامه داد: هرچقدر نیروی انسانی با کیفیت‌تر و توانمندتر داشته باشیم انتظار و ادعا خواهیم داشت که سطح کمی و کیفی آموزش و تربیت در مدارس ارتقاء خواهد یافت، اصلی که دنیا به آن رسیده و آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی هم از آن مستثنی نیست.

تیرگیر عنوان کرد: موضوع بعدی، بحث فضا و تجهیزات است که باید به روز و استاندارد شوند تا دانش آموزان ما از حداقل امکانات و تجهیزات آموزشی برخوردار شوند. در بحث فضا و تجهیزات و نیروی انسانی کاستی‌هایی داریم که امیدواریم کمبودهای مناطق محروم، مرزی و حاشیه‌ای پر رنگ‌تر از قبل در برنامه‌ها گنجانده شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403052920164
  • خبرنگار : 71955