فرماندار:

تاکنون از ظرفیت‌های کلات برای شغل پایدار شهرستان استفاده نشده است

فرماندار کلات گفت: گرچه کلات ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در حوزه گردشگری دارد اما تاکنون به درستی از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل پایدار منطقه استفاده نشده است.

علی صلاحی ۲۸ مرداد در حاشیه نشست با مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این نشست پیرامون بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان کلات در حوزه‌های مختلف به خصوص گردشگری گفت: متأسفانه تاکنون به درستی از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل پایدار استفاده نشده است.

فرماندار کلات اظهار کرد: باید با همت و تلاش مضاعف، گردشگری شهرستان کلات را که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و تولید شغل پایدار برای مردم باشد را توسعه بخشیم.

صلاحی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان اظهار کرد: تبلیغات محیطی و سایر روش‌های تبلیغاتی برای معرفی شهرستان یکی از راه‌های معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان است که برای این منظور باید اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: بازگشایی ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی عمارت خورشید و موزه مردم‌شناسی در ضلع شرقی با مشارکت شهرداری شهر کلات نادر، تسریع در اجرای پروژه عمرانی باغ‌راه حدفاصل عمارت خورشید و مسجد کبود گنبد، مشارکت شهرداری شهر کلات در اجرای پروژه باغ‌راه، تملک املاک باقیمانده مسیر باغ‌راه، برگزاری همایش معرفی شهرستان کلات در مهرماه، تهیه و نصب نردبان‌های قره‌سو و توجه ویژه به اثر تاریخی مسجد کبود گنبد از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 تاکنون بالغ‌بر ۱۱۶ اثر تاریخی در شهرستان کلات شناسایی شده که بیش از ۶۴ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ و عمارت خورشید، کتیبه نادری و بند نادری، مسجد کبود، برج ارغوان‌شاه و... از جمله شاخص‌ترین این آثار است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819463
  • خبرنگار : 30147