مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد

پایدارسازی کسب‌وکار بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد با شرکت در دوره‌های مهارتی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با هدف پایدارسازی کسب‌وکار، از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۸۲۲ مددجو در کلاس‌های آموزش فنی و مهارتی شرکت کرده‌اند.

رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های طراحی دوخت، صنایع غذایی، برنامه‌نویسی و خدمات کامپیوتر، هنر و صنایع غذایی، تعمیر خودرو، موبایل و لوازم‌خانگی، آرایش و پیرایش مردانه و زنانه، حسابداری و بازاریابی و پرورش‌دهنده دام سبک و سنگین است و مددجویان از ابتدای امسال ۷۰۵ هزار و ۵۰۰ ساعت نفر آموزش‌های مختلف را فراگرفته‌اند.

وی هدف از برگزاری این آموزش‌ها را توانمندسازی مددجویان و فرزندان آنان به‌منظور ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ارتقا سطح آگاهی‌های علمی و مهارت فنی و حرفه‌ای مددجویان تحت حمایت و نیازمندان جویای کار از اهداف این نهاد است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه حدود ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان در آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای یادشده، دختران وزنان سرپرست خانوار هستند؛ اضافه کرد: این آموزش‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و مراکز مهارتی دانشگاه‌ها در حال برگزاری و پیگیری است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کمیته امداد بر اساس شرح درس و استاندارد مصوب شورای عالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که در پایان به کارآموزان گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

سلم‌آبادی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ مددجوی کمیته امداد در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی شرکت کردند که در بخش ارائه آموزش‌های کسب‌وکار مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال  و برای حمایت و پایدارسازی مشاغل مددجویی  نیز مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شد.

وی یادآور شد: یکی از ارکان مهم و مؤثر برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت، آموزش کسب‌وکار است و باهدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به‌روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه این نهاد با شناسایی توانمندی‌های خانوارهای تحت حمایت، انجام مشاوره، آموزش مقدماتی و تکمیلی همچنین ارائه تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه، بستر لازم برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان را فراهم می‌کند؛ افزود: بیشترین اشتغال مددجویی در زمینه مشاغل خانگی و خدماتی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819158
  • خبرنگار : 50664