مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عنوان کرد:

تالاب حفاظت شده نئور در مسیر حیات دوباره

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان و محیط بانان، تالاب حفاظت شده نئور در مسیر احیا و حیات دوباره قرار دارد.

حسن قاسم پور امروز ۲۸ مرداد با اشاره به پخش گزارش خبری مربوط به احیای تالاب حفاظت شده نئور از شبکه خبر و شبکه ۱ صدا و سیما اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر و با اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مشکلات تالاب حفاظت شده نئور در حال مرتفع شدن است و ارزیابی های انجام شده نوید حیات دوباره این تالاب را می دهد.

وی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده و برنامه مدیریت جامع تالاب نئور، مبارزه جدی با گونه مهاجم کاراس و احیای کامل گونه بومی گاماروس، از دو سال قبل آغاز شده است و طی این مدت نتایج خوب و قابل قبولی حاصل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه احیای کامل تالاب نئور جزو اقدامات اولویت‌دار مدیریت زیست‌بومی این اداره کل است، تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که جهت مدیریت این تالاب و بازگرداندن آن به شرایط طبیعی انجام می شود نیاز به هزینه و حمایت زیادی دارد و با توجه به اهمیت این زیستگاه ارزشمند امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و همچنین حمایت دستگاه های متولی به زودی شاهد احیای کامل این تالاب باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052818954
  • خبرنگار :