مدیرکل فرهنگ کردستان:

برنامه‌های ‌فرهنگی‌ در کردستان بر مبنای مردمی سازی اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تولید محتوای همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در توسعه استان موثر است، زیرا گزارشات عملکرد نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها (s.w.o.t.) را نیز آشکار می‌کند.

علی‌اصغر دریایی امروز یکشنبه (۲۸ مردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران استان از انتشار گزارش جامع سه ساله از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

وی عنوان کرد: این گزارش حاوی اطلاعات کامل برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان در دولت سیزدهم همراه با عکس و پوسترهای آن‌ها تهیه و منتشر شده است.

دریایی افزود: در تهیه گزارشات عملکرد عرصه فرهنگ و هنر تصاویر و پوسترهای برنامه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است لذا براین اساس کلیه برنامه نه تنها دارای عکس و پوستر است بلکه عنوان و تاریخ برنامه‌ها نیز درج شده است.

مدیرکل فرهنگ کردستان ضمن اشاره به محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری دولت سیزدهم بیان کرد: در این دوره نه تنها هیچ جشنواره و همایشی تعطیل نشد بلکه جشنواره‌های راکد چندین ساله نیز مجدداً احیا و برنامه‌های موضوعی برای بعضی از شهرستان‌ها و روستاها نیز تعریف شد.

وی از مهمترین ویژگی‌های این گزارش عملکرد را توجه به نقاط قوت استان و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: استان فرهنگی کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار قوی در عرصه سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است که همین ویژگی به غنای برنامه‌ها و همایش‌های متنوع می‌افزاید.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان عنوان کرد: اطلاع رسانی برنامه‌ها و ارتباط دوسویه با مخاطبین و اهالی فرهنگ و هنر از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار ارتباط چهره به چهره از مهمترین دستاوردهای این دولت بود.

وی با اشاره به عدالت محوری در توزیع و اجرای برنامه‌ها در سراسر استان اشاره و اظهار کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری این دوره در روستاها و شهرهای کم جمعیت و فاقد جشنواره برگزار و اجرا شد در این دوره از تمام ظرفیت‌های موسسات، انجمن‌ها و تشکل صنفی عرصه فرهنگ و هنر استفاده بهینه و در راستای مردمی سازی مورد استفاده قرار گرفتند.

دریایی در پایان یادآور شد: در این دوره علاوه بر اهتمام و توجه ویژه به اجرای برنامه‌های تقویمی، توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های عرصه فرهنگ و هنر از جمله ساخت و اتمام و کلنگ‌زنی ۶ پلاتوی استان و نوسازی و تجهیز نگارخانه‌های سطح استان علی الخصوص نگارخانه حرفه‌ای هنر شهر سنندج از جمله مهمترین اقدامات حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403052818889
  • خبرنگار : 50294