معاینه روزانه ۱۵ مصدوم تصادف در پزشکی قانونی خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از معاینه روزانه دست‌کم ۱۵ مصدوم تصادفات توسط این مجموعه در استان خبر داد.

دکتر محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان تیر ماه، ۱۹۸۱ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که از این تعداد ۱۳۶۴ نفر مرد و ۶۱۷ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۲۱ نفر بوده است، افزود: بررسی ماهانه تعداد مصدومان تصادفات معاینه شده تا پایان تیرماه سال جاری نشان داد که اردیبهشت ماه با تعداد ۵۳۰ نفر بیشترین و فروردین با تعداد ۴۲۶ نفر کمترین تعداد معاینه را در این بخش داشته است.

وی گفت: همچنین بررسی شهرستانی مصدومان معاینه شده تصادفات تا پایان تیرماه نشان می‌دهد بجنورد با تعداد ۸۸۳ نفر شامل ۶۱۴ مرد و ۲۶۹ زن، بیشترین تعداد مصدوم معاینه شده را دارد. پس از آن شهرستان‌های شیروان با ۴۷۵ نفر شامل ۳۰۰ مرد و ۱۷۵ زن، اسفراین با ۲۲۲ نفر شامل ۱۶۴ مرد و ۵۸ زن، آشخانه با ۱۸۲ نفر شامل ۱۳۰ مرد و ۵۲ زن، جاجرم با ۸۹ نفر شامل ۶۸ مرد و ۲۱ زن، فاروج با ۸۰ نفر شامل ۵۵ مرد و ۲۵ زن قرار دارند و شهرستان راز با ۳۸ نفر مصدوم شامل ۲۶ مرد و ۱۲ زن کمترین تعداد مصدوم معاینه شده را در این مدت داشته‌اند.

نورس بیان کرد: معاینه مصدومان نزاع و تصادفات بیشترین حجم معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می‌دهد و در سال گذشته ۵۴۹۰ نفر مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در پایان افزود: با توجه به احتمال افزایش سفرهای استانی با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، به مردم استان و مسافران توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی و در راس آن بستن کمربند ایمنی، سفری ایمن را برای خود و خانواده خود رقم بزنند تا شاهد کاهش این آمار در ماه‌های آتی باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052818818
  • خبرنگار : 50444