رئیس دانشگاه لرستان:

اربعین جلوه‌ی معنوی امت اسلامی است

رئیس دانشگاه لرستان از اربعین به عنوان جلوه‌ی معنوی امت اسلامی یاد کرد و محور وحدت را سیدالشهدا(ع) دانست.

علی نظری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اربعین یکی از جلوه‌های معنوی امت اسلامی است که هر ساله جمعی از ارادتمندان و عاشقان امام حسین(ع) راهی این سفر می‌شوند.

وی ادامه داد: اربعین سفری با پای دل بوده که زائران پیمودن هر قدم این سفر پُر از عشق را به عشق دیدن گنبد اباعبدالله(ع) طی می‌کنند.

نظری اضافه کرد: برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی برای جهان اسلام، عزت‌آفرین است و این حضور باعظمت ملت‌ها در این مراسم معنوی سبب شده تا دشمن از اینکه ملت‌های مختلف در این گردهمایی بزرگ جهان اسلام یَد واحد می‌شوند، احساس خطر کند.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دشمنان سعی می‌کنند حضور در این مراسم را کمرنگ جلوه داده ولی آنچه دیده می‌شود خیل عظیم ارادتمندان به سمت و سوی کربلاست.

این مسئول گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه در راهپیمایی اربعین بیش از هر زمانی خود را نشان می‌دهد، زائران زیادی عکس شهدای جبهه مقاومت و یا پرچم فلسطین را به دست گرفته و این پیام را به همه دنیا می‌رسانند که این اجتماع عظیم، حامی مظلومان عالم است و با ایستادگی و مقاومت، دشمن را نابود خواهند کرد.

وی یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک حرکت حسینی در راستای وحدت جهان اسلام است به شکلی که امروز همه ملت‌های مختلف از سراسر دنیا حول محور امام حسین(ع) جمع شده‌اند و نشان می‌دهند که محور وحدت سیدالشهدا(ع) است.

رئیس دانشگاه لرستان صحبت‌هایش را این چنین ادامه داد که حرارت خون پاک امام حسین(ع) سبب شده تحمل سختی‌های این سفر معنوی مانند گرمای هوا، قابل تحمل باشد و این در واقع نمونه‌ای از تمرین برای سربازی در رکاب امام عصر(عج) و زمینه‌ساز ظهور بوده که به نوعی جنگ ترکیبی علیه دشمن نیز محسوب می‌شود.

نظری اظهار کرد: اتحاد جهانی توسط شیعه شکل گرفته و خیلی از مسلمانان و ادیان دیگر از کشورهای مختلف در یک جاده ۸۰ کیلومتری صحنه زیبای وحدت را به وجود آوردند.

وی تصریح کرد: این راهپیمایی اربعین، تجلی ایثار و فداکاری مردم شیعه عراقی به عنوان میزبان است که دارایی‌های خود را در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهند.

این مسئول گفت: عظمت راهپیمایی اربعین حسینی سبب خشم دشمنان شده و خدا فرموده است مسلمانان باید در مسیری باشند که سبب خشم دشمن شود.

او با بیان اینکه دشمنان با دیدن این جمعیت میلیونی در سفر معنوی اربعین به دنبال این هستند تا این حضور را کمرنگ کنند و در رسانه‌های خود به عظمت و شکوه ملت‌ها در این مراسم نپردازند، افزود: راهپیمایی اربعین در واقع قدرت جهان شیعه است و این حضور به نوعی قدرت‌نمایی جهان اسلام در برابر دشمنان است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: راهپیمایی اربعین در وحدت امت اسلامی نقش ویژه‌ای دارد و همه ملت‌ها در کنار هم امت واحده می‌شوند و می‌توانند پیام همبستگی و اتحاد را به همه دنیا نشان دهند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052818804
  • خبرنگار : 50176