رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد:

غربالگری سلامت بیش از ۱۶ هزار نفر زائر پاکستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای ورود زوار پاکستانی به کشور تاکنون، بیش از ۱۶ هزار نفر در مرزهای شرقی کشور بر اساس قوانین بهداشت بین‌الملل مورد غربالگری و مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند.

دکتر حبیب غزنوی در گفت وگو با ایسنا افزود: از ابتدای ورود زوار پاکستانی به کشور تاکنون، بیش از ۱۰ هزار نفر از مرز میرجاوه و بیش از ۶ هزار و ۷٠٠ نفر از مرز ریمدان وارد کشور شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه افزود: به تمامی زوار در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران قطره خوراکی فلج اطفال خورانده می‌شود و بر اساس قوانین بهداشت بین الملل مورد مراقبت و غربالگری قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌ داد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر شناسایی نشده است و کیت‌های تشخیص سریع مالاریا و تب دانگ نیز وجود دارد.

دکتر غزنوی با اشاره به اینکه ۶ موکب سلامت در مرزهای شرقی استان سیستان و بلوچستان برپا شده است و تا پایان اربعین و برگشت زوار پاکستانی به کشورشان فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد، افزود: تاکنون حدود ۹۰۰ نفر زائر پاکستانی به صورت سرپایی به موکب‌های سلامت مراجعه و خدمات سلامت دریافت کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052818731
  • خبرنگار :